کد خبر: 1034522
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد با اشاره به اینکه حاشیه شهر جای دیدگاه منفعت طلبانه نیست، گفت: شهرداری باید به فکر درآمدهای پایدار شهری باشد تا دیگر به فکر سودآوری از پروژه هایی مانند حاشیه شهر نباشد و تراز صفر را مدنظر قرار دهد.

سعید سلگی با اشاره به اینکه حل معضل حاشیه نشینی در شهرها علاوه بر ساخت و ساز در این منطقه نیازمند توجه به اشتغال پایدار در روستاها و اشتغالزایی مبتنی بر درآمدزایی است، اظهار کرد:  امروز واقعا حاشیه نشینی از مهمترین مشکلات و معضلات کلانشهر مشهد بوده و آسیب های جبران ناپذیری مانند اعتیاد، فقر و ... گریبان گیر حاشیه نشینان است.

وی افزود: بخش اصلی مهاجرت به حاشیه شهرها به دلیل کمبود استغال‌زایی، کارآفرینی و درآمد است که موجب مهاجرت مردم از روستاها به شهرها می شود.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر و با توجه به قیمت بالای زمین و همچنین مصالح ساخت و پروانه، قیمت تمام شده مسکن رقمی غیر قابل پذیرش است، بیان کرد: بنابراین بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر رعایت دقیق کیفیت و ساخت  اصولی و اقتصادی سود متناسب به سازندگان نیز اختصاص پیدا کند.

سلگی با اشاره به اینکه شهرداری و مسئولین ذیربط در استان و مرکز استان که متولیان ساماندهی حاشیه شهر هستند به هیچ وجه نباید دیدگاه منفعت طلبانه و اقتصادی به پروژه های حاشیه نشینی و ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی داشته باشند، افزود: همچنین باید یارانه های لازم را در این خصوص ارائه و در بودجه عمومی کشور مبلغی را به این محل اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: به همین منظور دیدگاه منفعتی و سودآوری باید برداشته شود تا سازندگان و سرمایه گذاران در بازاری که رکود مسکن حاکم شده است بتوانند مشارکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار