کد خبر: 1034518
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۰۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه نخست سال‌جاری ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین دشتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار کار شده‌اند، اظهار داشت: درصدد هستیم با ایجاد اشتغال مولد، علاوه بر مددجویان تحت حمایت برای سایر افراد جویای کار نیازمند نیز اشتغال مناسب ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه بیش از ۷۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در ۹ ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، افزود: تسهیلات پرداختی از طریق بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت در اختیار مددجویان مستعد اشتغال قرار گرفت تا بتوانند شغل‌های مورد نظر خود را ایجاد کنند.

دشتی با بیان اینکه از این تعداد اشتغال ایجاد شده، ۹۶۰ نفر از مددجویان نیز از طریق طرح «راهبری شغلی» به بازار کار معرفی شده‌اند، گفت: بیش از ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال هم برای اجرای طرح «راهبری شغلی» به کارفرمایان اعطا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه برای اثربخشی هر چه بیشتر فرصت‌های اشتغال، اجرای طرح «راهبران شغلی» را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: طرح «راهبران شغلی»، کارآفرين محور است که در آن، مددجویان به کارفرمایان و صاحبان مشاغل معرفی می‌شوند و در برابر به کارگیری مددجویان، به کارفرمایان وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه در طرح «راهبران شغلی» مددجویان زیر نظر کارآفرینان به اجرای طرح اشتغال می‌پردازند، افزود: «راهبران شغلی» استان اردبیل در زمینه‌های تولید، خدمات، صنعت، فرشبافی، کشاورزی و دامپروری با کمیته امداد همکاری دارند که بر اساس این همیاری‌ها اقدامات قال توجهی برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت صورت گرفته است.

دشتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت نیز در ۹ ماهه نخست سال‌جاری با حضور در کارگاه‌های آموزشی، مهارت‌های فنی و تخصصی فراگرفته‌اند، اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کارگاه‌های آموزشی نیز به صورت محدود و یا از طریق فضای مجازی برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود، گفت: آموزش صحیح و حرفه‌آموزی، شرط نخست برای ایجاد اشتغال پایدار است که کمیته امداد استان اردبیل با برگزاری دوره‌های تخصصی گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است.

وی به کاریابی برای ۲۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه نخست سال‌جاری اشاره کرد و افزود: مددجویان آموزش دیده به کارفرمایان، مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی معرفی می‌شوند تا از طریق کاریابی وارد چرخه تولید شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر