کد خبر: 1034513
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: با مساعدت وزارت بهداشت و به دنبال عملکرد مطلوب استان اردبیل در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۴۵ هزار کیت تشخیصی کرونا به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه هماهنگی قرارگاه کنترل بیماری کرونا و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: در 47 روز گذشته و با اجرای موفقیت آمیز این طرح بیش از 16 هزار تست کرونا انجام شده و نتایج آن معلوم شده است.

وی تصریح کرد: در فاز اول برای استان اردبیل 25 هزار سهمیه کیت تشخیصی کرونا داده شده بود که در مرحله بعدی نیز قرار است 15 هزار کیت تشخیصی در روزهای آینده به استان ارسال شود.

استاندار اردبیل گفت: از مجموع 16 هزار تست کرونای انجام شده، بیش از سه هزار و 300 مورد نتیجه تست کرونا مثبت بوده و با همکاری مجموعه بسیج سعی بر این است تا افراد گرفتار در دام کرونا بیشتر در منزل تحت مراقبت قرار گرفته و دوران قرنطینه را سپری کنند.

بهنام جو با قدردانی از همکاری خوب اصناف و اقشار مختلف مردم در مراعات دستورالعمل های بهداشتی افزود: با رعایت این دستورالعمل ها بیماری کرونا در استان فروکش کرده و با گذر از پیک سوم زمینه با ثباتی در استان در تشخیص و کنترل بیماری کرونا را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تعداد بستری های کرونا از 530 نفر در پیک سوم به کمتر از 220 نفر رسیده ولی همچنان به دور از سهل انگاری باید مراقبت ها به جدی انجام شده و شبکه نظارت را با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی تقویت کنیم.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته هفت بیمار کرونایی در استان جان باخته و 35 بیمار جدید بستری شدند، اضافه کرد: در حال حاضر 220 بیمار کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

شهرام حبیب زاده بیان کرد: بیمارانی که با تشخیص تست های کرونایی ناقل و مثبت تلقی می شوند باید محدودیت تردد را رعایت کرده و در خانه به قرنطینه خود اقدام کنند تا چرخه انتقال بیماری از بین برود.

وی ادامه داد: قطعا با مراقبت هایی که انجام می شود در هفته های آینده ما می توانیم به شرایط زرد برسیم که البته همچنان در اردبیل و مشگین شهر شرایط نارنجی حاکم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر