کد خبر: 1034508
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
مجلس امروز معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را تعیین کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، ماده ۴ این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه، یک ماده به ‌شرح ذیل به‌عنوان ماده (۳۵) مکرر ۳ به قانون الحاق می‌شود: ‬

ماده (۳۵) مکرر ۳- احراز شروط جزء (۳) بند (الف) ماده (۳۵) این قانون، از طریق بررسی معیارهای زیر انجام می شود‪:‬

الف) معیارهای مدیر‪:‬

داوطلبی به عنوان مدیر موضوع اصل ۱۱۵ قانون اساسی شناخته می شود که از شایستگی های لازم و مهارت در زمینه مدیریت کلان کشور برخوردار بوده و با شناخت کافی از منابع انسانی و مادی کشور توان استفاده از ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را داشته و از تجربه و سوابق موفق در عرصه های مدیریت کلان موضوع ماده ۳۵ این قانون بهره مند شود.

تبصره؛ سوابق مربوط به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، شایسته گزینی، دارا بودن روحیه کار جهادی و گروهی، حساسیت نسبت به بیت المال، برخورد با تخلفات و انحرافات و روحیه نقدپذیری و پاسخگویی به تشخیص شورای نگهبان از جمله ویژگی های مدیر بودن تراز جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

ب) معیارهای مدبر‪:‬

داوطلبی به عنوان مدبر موضوع اصل ۱۱۵ قانون اساسی شناخته می شود که از توانایی لازم جهت شناسایی به موقع مسائل و ضرورت های موردنیاز کشور برخوردار بوده و با پیش بینی تهدیدها و فرصت های کشور توان اتخاذ راهکارهای مناسب و تصمیم گیری کلان را داشته باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار