کد خبر: 1034497
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از شركت‌های گروه فولاد مباركه
دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر دو روزۀ خود به استان چهارمحال و بختیاری، از طرح توسعۀ مجتمع فولاد سفیددشت و شرکت ورق خودرو، دو شرکت گروه فولاد مبارکه، بازدید کرد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین روز از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مسئولین این استان، از خطوط تولید شرکت‌های ورق خودرو و فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این واحدها قرار گرفت.

وی در گفت وگویی اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد بودیم که نیروهای فنی جوان و متخصص، کارهای فنی این بخش را به‌خوبی پیش برده‌اند.

قالیباف افزود: در زمینۀ تأمین مالی، این‌ شرکت‌ها با تولید و صادرات و سپس سرمایه‌گذاری مجدد مسیر خود را به‌خوبی پیش می‌برند. البته در این راه مشکلاتی هم دارند که بخشی از آن ممکن است مربوط به ضوابط و مقررات باشد که ما به سهم خودمان باید در مجلس به آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکتۀ مدیریتی که امروز در مورد آن اتفاق‌نظر داشتیم این بود که اگر مجلس مشکل ایجاد نکند، این‌گونه واحدها مشکلی نخواهند داشت.

قالیباف گفت: در سیاست‌گذاری‌ها سعی می‌کنیم تصدی‌گری دولت را کمتر کنیم و اجازه دهیم مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی، کار به‌درستی در اختیار مردم و نیروهای جوان قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینۀ مشکلات گمرکی نیز دو ماه پیش جلسه‌ای با حضور وزرای صمت، اقتصاد، جهاد کشاورزی و مدیرکل بانک مرکزی برگزار شد. تصمیم‌های خوبی نیز گرفته شد و من فکر می‌کنم در دوماهۀ گذشته بیشترین کالاها از گمرگ ترخیص شده‌اند.

وی در زمینۀ رفع مشکلات کارخانه‌های مستقر در جنوب غرب کشور نیز گفت: طبیعتا دولت باید در این بخش پیشنهادهایی ارائه دهد تا بتواند هم حلقه‌ها را تکمیل کند و هم کمک کند بخش‌های مکمل در کنار هم باشند و در نتیجه حمل‌ونقل و جابه‌جایی کمتری صورت گیرد.

قالیباف در ادامه افزود: وزارت صمت باید توزیع درست و آمایش صحیح را در این زمینه دنبال کند و مجموعه‌های فولادی طوری کنار هم قرار بگیرند که رسیدن به محصول نهایی تا جای ممکن در یک محیط دنبال شود.

در جریان این بازدید، مدیران عامل شرکت‌های ورق خودرو و فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری نیز نتایج آخرین دستاوردها و اقدامات مجموعه‌های تحت مدیریت خود را به سمع و نظر رئیس مجلس شورای اسلامی رساندند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر