کد خبر: 1034227
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به آلودگی هوا در کلان‌شهرها، گفت: در صورت عدم کاهش منابع آلاینده، امکان رشد شاخص آلودگی هوا تا اندازه «شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی» وجود دارد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه کماکان در پنج روز آینده جوی پایدار و آرام در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت، افزود: در این مدت در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

وی گفت: به دلیل پایداری جوی و سکون هوا، تا اواخر وقت دوشنبه ۲۲ دی غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها پیش‌بینی می‌شود که این شرایط فردا در قزوین و مشهد، شنبه در اصفهان، تبریز و مشهد، یکشنبه ۲۱ دی در تهران، کرج، قزوین، اراک، اصفهان و قم و روز دوشنبه در تهران، کرج، قزوین، اصفهان، اراک، قم و تبریز، شدیدتر است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در این مدت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده امکان رشد شاخص آلودگی هوا تا اندازه «شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی» وجود دارد.

اصغری تأکید کرد: در این راستا ضرورت دارد سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری ریوی و قلبی در خانه بمانند ضمن آنکه از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز خودداری شود.

هشدار سقوط بهمن در البرز

وی با بیان اینکه در پنج روز آینده افزایش نسبی دما را در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت، افزود: در این راستا در ارتفاعات البرز و در جاده‌های کوهستانی منتهی به آن، احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: امروز تا ظهر فردا در شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و مرکز و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک خواهیم داشت و در این مدت دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.

بارش سال جاری ۲۰.۲ درصد کمتر از سال گذشته

اصغری درباره بارش‌ها در سال زراعی جاری اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۱۶ دی‌ماه، ۷۱.۳ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۸۹.۳ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۲۰.۲ درصد کمتر از سال گذشته است.

آسمان تهران در چهار روز آینده صاف و غبارآلود

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در چهار روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و یک درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده کرمان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار