کد خبر: 1033960
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می کند؛
برنامه "رُمان و زندگی" با نقد و بررسی کتاب "کشتن مرغ مینا"، 24 دی در کتابخانه تخصصی نوجوان برگزار می شود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری شهر کتاب اصفهان، برنامه "رُمان و زندگی" را چهارشنبه های آخرهرماه، ویژه والدین و نوجوانان برگزار می کند.

برنامه این ماه با نقد و بررسی کتاب "کشتن مرغ مینا" نوشته هارپرلی،  24 دی ساعت 17 در کتابخانه تخصصی نوجوان برگزار می شود.

این کتاب تا 23 دی در شعبه شهرکتاب شرق با تخفیف 20 درصد در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد که نوجوانان برای دریافت بن تخفیف می توانند به خانه نوجوان مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32304030 تماس حاصل کنند.

سلسله برنامه های "رُمان و زندگی" با محتوایی ویژه والدین و نوجوانان، آنها را به طور غیر مستقیم با هم روبرو کرده و راههای گفتگو بینشان را هموار می کند.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعیده /ارین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
کتاب «کشتن مرغ مینا» در لیست کتاب هایی است که باید پیش از مرگ خواند و من فکر می کنم دلیل پیشنهاد شدن کتاب در همه لیست های کتاب های ماندگار جهان، اتفاقی است که پس از خواندن در ذهن مخاطب شکل می گیرد. مجادله سر سیاه یا سفید پوست بودن نیست، این کتاب طغیان علیه تصمیمات اکثریت است. جایی در کتاب آمده: « من قبل از این که با دیگران زندگی کنم، باید بتونم با خودم زندگی کنم. وجدان آدم تنها چیزیه که نمی‌تونه تابع نظر اکثریت باشه.»
اتیکوسِ وکیل سرشناس شهر شجاعانه تسلیم اکثریت نمی شود و وکالت مرد سیاه پوستی را برعهده می گیرد که متهم به تجاوز است. داستان از زبان اسکات، دختر آقای وکیل ، بسیار معصومانه روایت می شود. اسکات شاهد بی طرفی است که دلایل تغییر رفتار مردم شهر با پدرش، خط کشی های نژاد پرستانه ، نابرابری های دادگاه و... را نمی فهمد. مثل همه کودکان جهان ذهنش بدون خط کشی ، دسته بندی و منفعت طلبی های آدم بزرگ هاست و نمی فهمد چرا رنگ پوست سرنوشت آدم های را تغییر می دهد. همه ما در زندگی حداقل یک بار بی دلیل طرف اکثریت را گرفته ایم چون از مواجهه با عواقب آن می هراسیم. عاقبت اندیشی اخلاق آدم بزرگ هاست اما اسکات، دختربچه صادقی است که دست مخاطب را می گیرد و رُک و رو راست روبروی وجدانش می نشاند. من فکر می کنم واکاوی درونی پس از خواندن راز موفقیت این شاهکار هنری است.
صحنه های دادگاه یکی از زیباترین قسمت های کتاب است و شخصیت پردازی اتیکوس در نقش پدر و موکل فوق العاده است. قبل از خواندن کتاب نمی دانستم پدر نویسنده کتاب وکیل بوده و اصلا نمی دانستم نل هارپرلی زن است! اما حالا دلیل حس و حال زیبای کتاب و عمق شخصیت پردازی ها را می فهمم، پدرها تا ابد بزرگترین قهرمان زندگی دختر بچه هایشان هستند مثل اتیکوس برای اسکات.
@saeedeharian
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر