کد خبر: 1033920
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
یک هفته از تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار و افزایش قیمت سه‌باره تخم مرغ می‌گذرد و هیچ تغییری در بازار این محصول ایجاد نشده‌است. بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد هر شانه تخم‌مرغ کماکان با قیمت‌۴۰ تا ۴۸‌هزار و هر یک عدد تخم‌مرغ از هزار و ۵۰۰ تومان تا هزار و ۶۰۰‌تومان به فروش می‌رسد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: این روز‌ها تغییرات قیمتی مرغ و تخم‌مرغ، پای ثابت خبر‌های رسانه‌ها است. طی ماه‌های اخیر اقلام اصلی سبد خانوار یکی پس از دیگری با گرانی‌های در بازار روبه‌رو شد که در روز‌های اخیر، تخم‌مرغ هم به عنوان ارزانترین پروتئین در دسترس افراد برای جا نماندن از قافله گرانی‌ها رشد چشمگیری در بازار داشت به طوری‌که قیمت از مغازه‌ای به مغازه‌ای دیگر متفاوت است و هر یک از فروشندگان دلایل خاص خود را اعلام می‌کنند. بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر شانه تخم‌مرغ در مغازه‌ها ۴۰، ۴۱ و در برخی جا‌ها تا ۴۸‌هزار تومان هم عرضه می‌شود. درحالی‌که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی حداکثر قیمت هر شانه تخم مرغ را ۳۴‌هزار تومان اعلام می‌کنند و فروش با نرخ‌های بالاتر را گرانفروشی می‌دانند. هفته گذشته موضوع تخم‌مرغ در نشست ستاد تنظیم بازار مطرح و در نهایت خبر اعلام افزایش قیمت خودرو اعلام شد. عباس قبادی، دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور در جلسه مورخ ۸‌دی‌ماه‌۹۹ ستاد تنظیم بازار، قیمت عرضه هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری را ۱۴‌هزار‌تومان اعلام کرد و براین اساس قیمت این محصول از هر کیلو ۱۲‌هزار و ۵۰۰‌تومان به هر کیلو ۱۴‌هزار تومان در مرغداری افزایش یافت. اما بررسی‌های ما از بازار نشان می‌دهد که این محصول با اختلاف قیمت ۱۰‌هزار تومانی به فروش می‌رسد. به عبارت دیگر یکی از اصلی‌ترین خوراک مصرفی مردم حدود ۴۰‌درصد گران‌تر از آنچه باید به دست مردم می‌رسد. این جهش قیمتی در حالی اتفاق افتاده‌است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از تأمین صد‌درصدی نهاده‌های مورد نیاز خبر می‌دهند. رضا سالمی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تولید سالانه تخم‌مرغ را بیش از یک‌میلیون تن اعلام کرد و گفت: با توجه به مصرف سالانه ۹۴۰ تا ۹۵۰ هزار تن تخم‌مرغ، کمبودی در تأمین این کالا نداریم.

وی اختلال در شبکه توزیع را یکی از دلایل گرانی در بازار دانست و گفت: افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی تحت تأثیر سه عامل تأمین، توزیع و نظارت است که خوشبختانه در بحث تأمین مشکلی وجود ندارد و مشکلات به توزیع و نظارت باز می‌گردد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
علی برکت الله!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار