کد خبر: 1033879
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
معامله‌گران فرابورس تعداد ۸۵۴ هزار و ۲۸۳ برگ سهم در قالب ۲ میلیارد و ۶۸۳ میلیون به ارزش ۴ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
جواد عسگر
سرویس اقتصادی جوان‌آنلاین: شاخص بورس تهران که طی چند روز گذشته در نماد‌های کوچک توانسته بود رشد‌های اندکی را آغاز کند امروز نیز به کمک صعود نماد‌های بزرگ مثل فارس، وبملت، فملی و اخابر و خودرو توانسته صعود قابل قبولی را به ثبت برساند و در نهایت با رشد بیش از ۱۹ هزار و ۱۴۹ و. احدی به کار روزانه خود پایان دهد و در رقم یک میلیون و ۳۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد آرام گیرد. هنوز دلهره سرمایه‌گذارن نسبت به سقوط‌های هفته‌های گذشته به پایان نرسیده است و در بسیاری از نماد‌ها با اندک رشد قیمتی فروشنده‌ها دست به فروش می‌زنند و اجازه رشد قیمتی پایدار نمی‌دهند، اما به نظر می‌رسد اندک‌اندک قدرت خریداران بتواند فروشنده‌ها را مغلوب کند. از سوی دیگر در بازار‌های جهانی کامودیتی‌ها روند نسبتا خوبی را سپری می‌کنند و بازار نفت نیز نسبت به ما‌ه‌های گذشته با افزایش قیمت مطلوبی رسیده است و همین اتفاق باید در بازار سرمایه بازتاب مثبتی داشته باشد و باعث رشد قیمتی نماد‌های بزرگ شود، ولی همچنان بازار بورس ابا روز‌های اوج فاصله چشمگیری دارد. نکته دیگر نماد‌های خودرویی است که از یکسو اخبار پیرامون آزادسازی قیمت در بعضی از محصولات شرکت‌های بزرگ سایپا و ایران خودرو به گوش‌می رسد و از سوی دیگر سازمان بازرسی نسبت به تثبیت قیمت‌ها در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان تأکید دارد، آزادسازی قیمت‌های خودرویی باعث افزایش سود شرکت‌ها خواهد شد و همین امر می‌تواند باعث رشد قیمتی این نماد‌ها شود.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۹۱۴۹ واحد افزایش به یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحد و ارزش روز بازار به ۵۴۵۱ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۵۰۰۳ واحد رشد به ۳۵۹ هزار و ۱۷۷ رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۶۷۷۷ واحد رشد به ۴۶۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۴۳۶ واحد رشد به ۳۰۲ هزار و ۷۲۷ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با ۲۴۷۸۵ واحد رشد به یک میلیون و ۹۳۱ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۶۳۷۳ واحد افزایش به یک میلیون و ۸۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰۳۷۹ واحد رشد به رقم ۲ میلیون و ۷۹۹ هزار واحد رسید.

نماد فارس، وبملت، اخابر، خودرو، وتجارت، وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد خبهمن، ونیکی، برکت، بوعلی. شسپا، پاکشو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۲۲۶.۹۳ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۵۳۴ واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد ۸۵۴ هزار و ۲۸۳ برگ سهم در قالب ۲ میلیارد و ۶۸۳ میلیون به ارزش ۴ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار