کد خبر: 1033864
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:مسئولیت‌پذیری و وظیفه شناسی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید سلیمانی بود.

به گزارش خبرنگاران از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در جلسه عصر شعر مجازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهید سردار سلیمانی هرگز از اذهان فراموش نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  تصریح کرد: شهید سلیمانی دارای اخلاقیات فردی و اجتماعی خاصی بودند که مهم‌ترین آنها اهل جهاد بودن بود.

پورذهبی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی مهاجرجنگی بودند و سردار ولایی، شجاع و با روحیه‌ای که ازخود گذشتگی، مسئولیت‌پذیری و وظیفه شناسی از مهم‌ترین ویژگی‌هایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: : علاوه بر دلسوزی و غمگساری مردم، وظیفه شناسی این سردار بزرگ اسلام موجب شد تا شخصیتی محبوب شوند چرا که انسان جهادگر به دنبال انجام وظایف به جای انجام آن‌ چیزی است که دلش بخواهد.

وی در ادامه به لطافت و ارزش‌های معنوی شعر اشاره کرد و اظهار داشت: لطافت شعر و شاعری در بیان مطالب و معارف اسلامی و معنویت  قابل انکار نیست.

وی گفت: در سرودن شعر،  بعضی از شعرا چنان در معارف و عرفان غرق بوده‌اند که تمام لذت معنوی خویش را در سرودن شعر دیده‌اند و این لذت را با اشعارشان سپری می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه ما گنجینه‌های فراوانی از شعرای خوش ذوق ایرانی داریم که هرکدام در حال و هوای خاص و لذت بخشی به سبک‌های عارفانه و الهی شعر سروده‌اند، اذعان کرد: قریحه و ذوق و استعداد شعر و شاعری یک نعمت است و کسانی که آراسته و آکنده از این قریحه و ذوق هستند، باید شاکر این نعمت باشند و آنرا تقویت و حفظ کنند.

پورذهبی اضافه کرد: در سرودن شعر باید ارزش‌ها حفظ شود و توجه به محتوا به عنوان اصل بسیار مهم مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: انواع شعرای خوش ذوق داشته‌ایم و داریم که بعضی حماسه‌گو و  بعضی از غم و غصه و بعضی هم ازباب عرفان و معاف الهی شعر سروده‌اند که وقتی انسان آنها را می‌خواند چنان تاثیر می‌پذیرد که درحال و هوای دیگری غرق می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر