کد خبر: 1033847
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
«نانسی پلوسی» روز یکشنبه با اختلاف آرایی اندک بار دیگر به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که کنگره جدید ایالات متحده در بحبوحه بیم و تردیدهای سیاسی، نبرد جمهوریخواهان بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و یک سنای بلاتکلیف بر سرکار آمد، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده روز یکشنبه در یک رأی گیری در این مجلس با اختلاف آرایی اندک در سمت خود ابقاء شد.

مجلس نمایندگان آمریکا که در آن دموکراتها ۱۱ کرسی آن را در انتخابات سوم نوامبر از دست داده و با اختلافی کمتر (۲۲۲ در برابر ۲۱۲) اکثریت را در این مجلس در دست دارند، روز یکشنبه با ۲۱۶ رأی موافق در برابر ۲۰۹ رأی مخالف به ابقای پلوسی رأی داد.

گفته می‌شود که در این رأی گیری پنج نماینده دموکرات از ریاست مجدد پلوسی حمایت نکردند.

پلوسی در سخنرانی خود در صحن مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به مرگ بیش از ۳۵۰ هزار شهروند آمریکایی بر اثر ابتلاء به کووید -۱۹ گفت که «مجلس نمایندگان در دوران رویارویی با مشکلاتی غیرمعمول یک کنگره جدید را آغاز می کند».

گفتنی است که در کنگره آمریکا، ترکیب مجلس سنا و تعیین رهبر اکثریت برای آن به انتخابات نهایی روز سه شنبه (پنجم ژانویه/۱۶ دی) در جورجیا بستگی دارد؛ انتخاباتی که می‌تواند چشم انداز دو سال نخست ریاست جمهوری جو بایدن را بطور چشمگیری تعیین کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار