کد خبر: 1033758
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
بر اساس توافق انجام شده قرار است تا پایان سال مانده مطالبات فدراسیون فوتبال به شستا پرداخت شود، موضوعی که به نظر می‌رسد نیازمند شفاف‌سازی در زمینه محل تامین اعتبار این بدهی است.
 شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پاییز ۱۳۹۸ با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تدابیر تحریم‌ها و به منظور کمک به فدراسیون فوتبال و در راستای منافع ملی کشور نسبت به پرداخت دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال به عنوان قرض، اقدام و به‌ منظور بازگشت این مبلغ پرداخت شده، یک فقره چک به مبلغ دو میلیون یورو از حساب ارزی فدراسیون فوتبال نزد بانک ملی به سررسید ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ دریافت کرد.

در عین حال پس از طی مراحل دادرسی با حضور وکلای فدراسیون فوتبال، حکم محکومیت این فدراسیون به پرداخت مبلغ دو میلیون یورو بانضمام خسارت تاخیر تادیه و خسارات دادرسی صادر و پس از مضی مواعد قانونی قطعیت پیدا کرد.

بنابراین فدراسیون فوتبال ایران آبان ماه سال ۹۸ برای پرداخت دستمزد مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، اقدام به استقراض دو میلیون یورویی از شرکت پتروشیمی فن آوران به عنوان یکی از مجموعه‌ های وابسته تامین اجتماعی کرد و تاکنون فقط ۱۶ میلیارد تومان از این بدهی به هلدینگ مربوطه بازگردانده و در همین رابطه نیز مشخص نیست که این رقم از کدام محل، تامین اعتبار شده است؟ اینکه از محل منابع فدراسیون فوتبال بوده یا از مسیر دیگری بازپرداخت صورت گرفته است؟

حال اما برگزاری مزایده و فروش ساختمان فدراسیون فوتبال توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) متوقف شده و این شرکت تا پایان سال به فدراسیون فوتبال فرصت داده تا باقی مانده بدهی دو میلیون یورویی خود را پرداخت کند.

این اتفاق پس از وساطت مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و گفت‌وگو با محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرفته است. شریعتمداری در این رابطه اعلام کرد که با قول مساعد وزیر ورزش و جوانان، روند فروش ساختمان فدراسیون فوتبال متوقف و قرار است تا پایان سال باقی‌ مانده مطالبات شستا پرداخت شود.

در این زمینه اما محل تامین مانده بدهی شستا سوالی است که در رابطه با آن به پاسخ مشخصی نمی توان رسید؟ اینکه این بدهی از چه طریقی تامین خواهد شد؟ و اگر فدراسیون فوتبال چنین توان مالی دارد چرا اکنون پول شستا پرداخت نمی شود؟

آیا تا پایان سال قرار است فدراسیون فوتبال به منابع ارزی خود دسترسی پیدا کند؟ یا وزارت ورزش و جوانان قرار است به فدراسیون فوتبال کمک کند؟

فدراسیون فوتبالی که همواره خود را تافته جدا بافته از مقررات رسمی کشور می داند و بر پرهیز از دخالت های دولتی تاکید دارد اما هر زمان که به چالش و گرفتاری مالی بر می خورد چشم انتظار حمایت های دولت است. بنابراین ضروری است در این رابطه شفاف سازی شده و مشخص گردد که مانده بدهی فدراسیون فوتبال به شستا از چه طریقی پرداخت خواهد شد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار