کد خبر: 1033739
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل:
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میانگین سنی جمعیت استان اردبیل رو به میانسالی و پیری است و از طریق شورای جمعیت برای استفاده از پنجره جمعیتی استان، کمیته‌های مختلفی از اعضای شورای جمعیت فعال شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام رسولی در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: تمام آمارها بر پایه ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی استوار است و ثبت احوال استان توانسته در سریعترین زمان آمارهای حیاتی را ثبت کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در بحث ولادت تعهد استان  در ولادت 99.5 درصد و در فوت 99.2 درصد بود که همکاران توانستند 99.8 درصد ولادت و 99.5 درصد فوت را در مهلت قانونی ثبت کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل میانگین سنی جمعیت این استان را روبه میانسالی و پیری توصیف کرد و افزود: از طریق شورای جمعیت برای استفاده از پنجره جمعیتی استان کمیته‌های مختلفی از اعضای شورای جمعیت فعال شده است.

وی تعداد دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال را 50 دفتر اعلام کرد و گفت: ثبت احوال اردبیل در خصوص خدمات الکترونیک ثبت احوال پیشقدم بوده و ۱۸مورد از خدمات خود را بصورت الکترونیکی ارائه می‌نماید.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر در تمامی ادارات و نمایندگی‌ها از سیستم فیبر نوری برای تسریع خدمات استفاده می‌شود.

رسولی بیان کرد: در راستای خدمت در مناطق روستایی 360 مورد دهگردشی انجام شده است و در دو بیمارستان و آرامستان بهشت زهرا برای ثبت ولادت و فوت استقرار نیرو داریم.

وی تصریح کرد: در بخش‌های شهرستان‌ها به نمایندگی ثبت احوال فعال می‌باشد و همچنین سامانه استعلام نیز در تمام ادارات راه‌اندازی و ادارات می‌توانند بدون دریافت کپی مدارک هویتی خدمات ارائه دهند.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل اضافه کرد: برای ۱۴ ساختمان ادارات ثبت احوال از ۱۵ساختمان اداره سند تک برگی دریافت نمودیم و یک مورد نیز در دست اقدام است.

رسولی با اشاره به اینکه اداره ثبت احوال شاهرود امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: ساختمان اصلاندوز و اردبیل در صورت عنایت استاندار و واگذاری زمین کلنگ‌زنی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر