کد خبر: 1033715
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
شهردار اصفهان:
قدرت اله نوروزی گفت: شهرداری برای رفع مشکل آلودگی هوا، راهکار بلندمدت را در نظر گرفته تا سهم ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهد، از همین رو شهر تا جایی که ظرفیت دارد باید پیاده محور شده و از حمل و نقل عمومی و پاک مثل مترو و بی آر تی و نیز دوچرخه بیشتر استفاده شود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، شهردار اصفهان در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: سال نو میلادی را به همشهریان مسیحی شهر اصفهان که سالهاست به صورت مسالمت آمیز در کنار پیروان سایر ادیان در این شهر زندگی می کنند، تبریک می گویم.

وی با اشاره به تعطیلی شهر اصفهان به دلیل آلودگی هوا، گفت: باید مراقب بود در این شرایط اقشار آسیب پذیر و عموم مردم آسیب نبینند چراکه این وضعیت فشار سنگینی بر شهر و مردم دارد؛ متاسفانه فقط شهر اصفهان اینگونه نیست و برخی شهرهای همجوار هم به تعطیلی کشیده شده است و این مشکل در مکان هایی که واحدهای صنعتی مستقر است، وجود دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه باید همه دستگاه ها به میدان بیایند تا قانون هوای پاک اجرا شود، افزود: همه باید تکالیف خود را بدانند تا بر مشکل غلبه کنند چراکه این اتفاقات ناشی از اقدامات یک یا دو دستگاه نیست.

پیاده محوری و توسعه حمل و نقل عمومی دو راهکار بلندمدت برای کاهش آلاینده ها

وی با بیان اینکه شهرداری برای رفع این مشکل، راهکار بلندمدت را در نظر گرفته تا سهم ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهد، اظهار کرد: شهر تا جایی که ظرفیت دارد باید پیاده محور شده و از حمل و نقل عمومی و پاک مثل مترو و بی آر تی و نیز دوچرخه بیشتر استفاده شود.

نوروزی ادامه داد: در همین راستا 777 کیلومتر ظرفیت ایجاد مسیر دوچرخه در شهر اصفهان وجود دارد که قول دادیم تا پایان سال 150 کیلومتر از این مسیر راه اندازی شود و این در حالی است که در سال های گذشته مسیرهای دوچرخه در شهر اصفهان حدود 40 کیلومتر بوده است.

وی با اشاره به استفاده برخی شهروندان از مسیرهای دوچرخه با موتور یا خودرو بیان کرد: در برخی خیابان های شهر مانند خیابان نیکبخت موتورسوارها و برخی خودروها از لاین دوچرخه وارد مسیر می شدند که این کار در شان شهر اصفهان نیست.

شهردار اصفهان افزود: همه باید متعهد شویم به خاطر دفاع از شهر و کاهش آلودگی به سمت دوچرخه سواری برویم.

وی تصریح کرد: دو رام قطار برای متروی شهر اصفهان نیز خریداری شده که از ابهر در زنجان بارگیری و به اصفهان وارد می شود تا به ناوگان مترو افزوده شود.

نوروزی به بازگشایی مراکز روباز شهرداری مثل صفه و ناژوان نیز اشاره و اظهار کرد: امیدواریم مردم با رعایت دستورالعمل ها از این مکان ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهروند دیپلمات در شهر اصفهان هدف از این طرح را تقویت ارتباطات اصفهان با 13 شهر خواهرخوانده عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم با اجرای طرح های کاربردی، روابط بین المللی شهر با دیگر شهرها ارتقا پیدا کند.

شهردار اصفهان افزود: طی چند سال گذشته از فرصت های خوبی در این زمینه استفاده کردیم به طوریکه برخی روابط خارجی اصفهان فروکش کرده بود اما مجددا احیا شد و در این راستا به مناسبت روز اصفهان همه شهرداران شهرهای خواهرخوانده پیام هایی را برای اصفهان ارسال کردند همچنین در خلال برگزاری جشنواره کودک و مقابله با کرونا ارتباطاتی را به صورت غیرحضوری با برخی شهرها داشتیم داشتیم.

وی تاکید کرد: به دنبال افزایش مشارکت مردم در امور شهر هستیم تا سطح شهر اصفهان را با تعمیق روابط افزایش داده و از تجربیات دنیا استفاده کنیم.

نوروزی افزود: پروژه های رینگ چهارم و مترو یعنی راه حلی برای کاهش ترافیک و همه تلاش شهرداری این است با چنین طرح هایی شاهد هوای سالم در شهر باشیم.

وی در مورد ایجاد مسیر عبور دوچرخه در علامه امینی که باعث بروز برخی مشکلات شده بود و مورد سوال یکی از ساکنان این خیابان بود نیز اظهار کرد: در خیابان علامه امینی غربی چندین مدرسه واقع شده است ضمن اینکه خیابانی کوتاه است و سمت شمال خیابان محل پارک خودرو نیست و در جنوب خیابان پارک انجام می شود که با جمع بندی از این وضعیت، با نظر کارشناسان اقدام به راه اندازی مسیر دوچرخه در این خیابان کردیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: چند مورد حادثه که در این لاین رخ داده مربوط به عملیات ساخت مسیر بوده که هنوز تابلوهای هشدار نصب نشده بود اما اکنون مسیر برای شهروندان شناخته شده است، البته اگر خیابان دچار مشکل شده است باید اصلاح شود به همین سبب معاونت حمل و نقل و ترافیک خیابان را رصد می کند تا اگر حادثه خیز است، چاره ای اندیشیده شود.

سیاست شهرداری تعریض پیاده راه ها و کاهش خیابان هاست

وی در مورد درخواست یکی از شهروندان برای ایجاد فضای سبز و مسیر پیاده راه بیشتر در خیابان حمزه گفت: ما از ئیشنهادات شهروندان برای ایجاد پیاده راه و سنگ فرش خیابان ها استقبال می کنیم همانگونه که میدان امام حسین (ع) و خیابان نظر میانی سنگ فرش می شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه سیاست ما این است پیاده راه ها را عریض و خیابان ها را کمتر کنیم در پاسخ به درخواست این شهروند گفت: اگر منظور این شهروند رفیوژ وسط خیابان باشد امکان پذیر است اما فضای سبز این مکان شکل گرفته است و در دو طرف خیابان هم مسیر دوچرخه و فضای سبز وجود دارد.

وی در مورد علت عدم اجرای روکش آسفالت خیابان میر نیز اظهار کرد: شبکه فاضلاب خیابان میر دچار فرسودگی شدید است و بخشی از آن تعویض شده است اما اگر در شرایط کنونی که هنوز عملیات تعویض شبکه فاضلاب ادامه دارد، آسفالت انجام شود باید برای اجرای عملیات تعویض آسفالت ها تراشیده شود که این کار برای حفظ منافع شهر به صرفه نیست.

خیابان میر بعد از تعویض شبکه فاضلاب آسفالت می شود

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه به محض اتمام عملیات تعویض شبکه فاضلاب خیابان میر این خیابان آسفالت ریزی خواهد شد، افزود: تمام شبکه های پوسیده فاضلاب شهر در حال تعویض است و در خیابان حکیم نظامی گاهی فرونشست زمین را داریم که باید به مرور تعویض شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در سال های اخیر اقدام به آسفالت ریزی در برخی خیابان هایی کمتربرخوردار کرده است، گفت: تناژ آسفالتی که در شهر در این سال ها به کار بردیم چند برابر گذشته بوده است به طوریکه در محله حصه حتی معابر فرعی و کوچه ها نیز سال گذشته به طور کامل آسفالت شد.

نوروزی در مورد گلایه یکی از شهروندان در مورد آلودگی صوتی دستگاه های جمع آوری برگ در بوستان های شهری نیز گفت: استفاده از این دستگاه ها از سوی پیمانکاران ممنوع است اما در زمان های برگ ریزان که همه شهر پر از برگ می شود و حجم زیادی از آنها باید جمع آوری شود تا با مشکل حیوانات موذی یا آتش سوزی مواجه نشویم، پیمانکاران اجازه دارند در ساعاتی که مزاحمت برای شهروندان ایجاد نشود از این دستگاه ها استفاده کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار