کد خبر: 1033702
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
سردار یدالله جوانی گفت: سردار سلیمانی متعلق به ملت ایران بودوبه همین علت در محافل، مجامع و رسانه‌ها، صحبت از انتقام سخت است که چه‌زمانی و چگونه انجام خواهد شد و اساساً این انتقام مطالبه ملت ایران است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو یی با اشاره به انتقام سخت از شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: بعد از نخستین پیام مقام معظم رهبری به‌مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی که واژه انتقام سخت را مطرح کردند تا به امروز تفسیرهای مختلفی از آن صورت گرفته است.

وی افزود: زمانی که آمریکا چنین جنایتی را انجام می‌دهد و سردار بزرگی را ناجوانمردانه به شهادت می‌رساند، طبیعی است که مسئولان و متولیان و به‌ویژه نیروهای نظامی به‌دنبال انتقام باشند و این مورد هم مطالبه ملت است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی متعلق به ملت ایران بود، گفت: به همین علت در محافل، مجامع و رسانه‌ها، صحبت از انتقام سخت است که چه‌زمانی و چگونه انجام خواهد شد و اساساً این انتقام سخت چه مختصاتی دارد.

وی ادامه داد: ابتدا باید مفهوم انتقام سخت را متوجه شد و درک کرد تا بتوان در مورد آن صحبت کرد و مثال زد و بعد بگوییم این مصداق عملی شد یا نشد.

سردار جوانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعد از مطرح کردن موضوع انتقام سخت در بیانیه‌شان، یک تفسیری از این واژه داشتند که به‌نظر من بسیار مهم است حتی در چند روز گذشته هم که اعضای برگزاری سالگرد ستاد شهادت حاج قاسم سلیمانی خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودند، ایشان آنجا هم یک اشاره‌ای داشتند و ما باید این‌ها را کنار هم بگذاریم و ببینیم منظور مقام معظم رهبری از انتقام سخت چیست و به‌دنبال آن باشیم وگرنه با تفاسیر مختلف ممکن است تحریف‌هایی هم صورت بگیرد و یک اغتشاشات ذهنی به وجود بیاید.

وی با اشاره به موشک‌باران عین الاسد، ابراز کر: این موشک‌باران همزمان با خاک‌سپاری پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی رخ داد و مقام معظم رهبری فرمودند که "شب گذشته یک سیلی زده شد" و موشک‌باران را به‌عنوان یک سیلی تلقی کردند، این سیلی کجا و انتقام سخت کجا؟ این موضوع نشان می‌دهد که در واقع انتقام سخت، چیز دیگری باید باشد چون موشک‌باران عین الاسد فقط در حد یک سیلی بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از آن مقام معظم رهبری به یک نکته ظریفی اشاره کردند که همه انتقام سخت انتقام نظامی نیست، اگر در عین الاسد با موشک یک ضربه‌ای به آمریکایی‌ها زدیم از لحاظ حیثیتی و آبرویی هیچ واکنشی نشان ندادند، حتی در دنیا این مسئله به‌دیده حیرت مورد توجه قرار گرفت که چه شجاعت و صلابتی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی افزود: روس‌ها و چینی‌ها در این مورد اظهار داشتند که ایران به‌عنوان یک حاکمیت و دولت این کار را انجام داده است و رسانه‌ای هم کردند و این موضوع در تاریخ آمریکا سابقه نداشت و کار بسیار بزرگی بود.

سردار جوانی گفت: این‌که این حمله یک سیلی بود در نظر مردم مفهوم انتقام سخت از بین بردن 20 ناو آمریکایی بود و برای اینکه تحریف به‌وجود نیاید مقام معظم رهبری به‌سرعت فرمودند که "همه انتقام سخت، انتقام نظامی نیست".

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار ستاد برگزاری مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی معتقد بودند کسانی که در این توطئه دست داشتند باید مجازات شوند و به‌نظر من ترامپ با این جنایتی که کرد نباید خواب آرام داشته باشد و باید شخص ترامپ مجازات شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که انتقام سخت‌تر غلبه نرم‌افزاری بود که پدید آمد، همان‌طور که سردار سلیمانی در منطقه جهان اسلام و میان ملت‌های محروم و مستضعف و حتی در خود آمریکا نماد مقاومت شد و کسی را که پرچم‌دار مبارزه با تروریسم است آمریکایی‌ها به‌عنوان تروریست به شهادت رساندند و این یک اتفاق بزرگی است.

وی اضافه کرد: در این دنیا کسی که اطلاعات داشته باشد و منصف هم باشد، نمی‌تواند بگوید کسی بالاتر از حاج قاسم در نابودی داعش سهم داشته باشد وجود ندارد داعشی که خطرش فقط متوجه عراق و سوریه نبود بلکه داعش برای آمریکا نیز خطرناک بود چون داعش یک تفکر تکفیری داشت که معتقد بود "هرکس غیر من فکر کند، کافر است و باید کشته شود".

سردار جوانی با یادآوری غلبه نرم‌افزاری و رو شدن دست آمریکا اظهار داشت: آنها به‌خلاف آنچه می‌گفتند کسی را غیرقانونی ترور کردند که پرچم‌دار، پیش‌قراول، طراح و نماد است، مردم عراق و سوریه و حتی ملت‌های دیگر معتقدند حاج قاسم، حشد الشعبی، زینبیون و حیدریون داعش را نابود کرد و سرزمین‌ها را آزاد کرد و بساط خلافت ظالمانه و جنایتکار داعش را برچیدند.

وی خاطرنشان کرد: دو شهید والامقام، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس سبب شدند در عراق اتفاقی بیفتد که با حضور خود سردار سلیمانی و کار شبانه‌روزی‌شان معلوم نبود چنین اتفاقی بیفتد، مصوبه پارلمان عراق تاریخی است و سردار سلیمانی بارها آرزوی شهادت داشت تا چنین اتفاقی بیفتد این همان غلبه نرم‌افزاری است که مصوبه پارلمان عراقش این باشد که حضور آمریکایی‌ها غیرقانونی است و اکنون گروه‌های حشد الشعبی از دولت الکاظمی مطالبه برنامه‌ریزی جدول خروج آمریکایی‌ها را دارند و می‌گویند "وگرنه ما دفاع خواهیم کرد و اشغالگر را نمی‌پذیریم".

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مصداق کامل انتقام سخت رسیدن به یک نقطه‌ای است که با مجموعه‌ای از اقدامات، دیگر آمریکایی‌ها که در منطقه ما حضور نداشته باشند و خروج آمریکایی‌ها، انتقام سخت است منتها این خروج اقدام نظامی، امنیتی، دیپلماتیک و گوناگون دارد به‌عبارتی انتقام سخت مجموعه‌ای از اقدامات است که ما را باید به نقطه‌ای برساند که خروج آمریکا از منطقه را با خود دارد.

وی بیان کرد: به‌گفته یک نفر ارزش لنگه‌کفش حاج قاسم بیشتر از سر ترامپ است ولی این به این معنا نیست که جنایتکارانی که در این جنایت دست داشتند، مجازات نشوند ولی باید با درایت و برنامه‌ریزی انجام شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر