کد خبر: 1033697
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج با اشاره به کاهش میزان معاملات مسکن در این شهرستان، در مورد دلایل تعویق انتخابات این اتحادیه توضیحاتی ارائه کرد.

محمد قمی درباره نرخ معاملات مسکن در این کلانشهر طی ماه‌های اخیر اظهار داشت: قیمت مسکن در کرج پاییز امسال نسبت به تابستان 99 با کاهش 20 درصدی مواجهه شده است و به سمت رکود در این زمینه پیش می‌رویم.

وی با بیان اینکه "در حال حاضر فصل اجاره مسکن نیست" افزود: از طرفی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، مستاجرانی که به موقع اجاره بهای ماهانه خود را پرداخت کرده اند و مشکلی با مالک نداشته اند، قرارداد اجاره آنها با لحاظ افزایش 20 درصدی مبلغ قرارداد به مدت یکسال تمدید می‌شود.

رئیس اتحادیه املاک کرج بیان کرد: تنها در صورتی که ثابت شود مالک قصد دارد مسکن خود را در اختیار یکی از فرزندانش قرار دهد یا قصد فروش ملک را داشته باشد، می‌تواند قرارداد اجاره را تمدید نکند.

وی ادامه داد: اما اگر مالک قصد فروش ملک را داشته باشد باید با اعلام قبلی به مستاجر دو ماه به وی اجازه تخلیه بدهد.

قمی با بیان اینکه در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال 98 حجم معاملات خرید و فروش مسکن در شهرستان کرج با کاهش 25 تا 30 درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد سیر نزولی کاهش قیمت مسکن در شهر کرج تا پایان سال جاری ادامه دار باشد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرج در ارتباط با دلیل تعویق در برگزاری انتخابات این صنف توضیح داد: طبق مصوبه 24 آبان ماه سال جاری ستاد مقابله با کرونا برگزاری هرگونه گردهمایی تا پایان سال ممنوع است و این تصمیم مشمول انتخابات اتحادیه املاک نیز می‌شود.

وی تاکید کرد: سایر امور و وظایف اتحادیه مشاوران املاک کرج از جمله صدور جوار از طریق سایت اتحادیه انجام می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

قمی با بیان اینکه انتخابات اتحادیه املاک به تعویق افتاده است، تشریح کرد: به دلیل اینکه جمعیت اتحادیه‌های مشاوران املاک، پوشاک و خواربارفروشان کرج بالا است و حداقل 2 تا 3 هزار نفر باید در برگزاری انتخابات این اتحادیه‌ها مشارکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار