کد خبر: 1033602
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
نگاهی به تشیع جنازه شهید سلیمانی یادآور آن بود که از همه اقشار جامعه آمده بودند، انقلابی و غیر انقلابی، با حجاب و کم حجاب و سیاسی و غیرسیاسی، چرا که او را قهرمان ایران می‌دانستند و محبوب قلوب همه ایرانیان بود.
 

سرویس سیاسی جوان آنلاین: نگاهی به تشیع جنازه شهید سلیمانی یادآور آن بود که از همه اقشار جامعه آمده بودند، انقلابی و غیر انقلابی، با حجاب و کم حجاب و سیاسی و غیرسیاسی، چرا که او را قهرمان ایران می‌دانستند و محبوب قلوب همه ایرانیان بود.
اما در گرامیداشت ها، کلیپ ها و تولیدات تجلیلی، اغلب به گونه‌ای تحلیل کرده‌ایم که مخاطبان ما محدود شدند و فقط انقلابی ها و حزب اللهی ها را مخاطب تجلیل از سلیمانی فرض کردیم و کمتر به بعد ملی و قهرمانی او برای ملت ایران پرداختیم، در حالیکه رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر تأکید روی ابعاد انقلابی آن شهید عزیز فرمودند: "شهادت سلیمانی یک حادثه‌ی تاریخی است، یک حادثه‌ی معمولی نیست که از یاد تاریخ برود؛ ... و شهید سلیمانی ، هم قهرمان ملّت ایران شد و هم قهرمان امّت اسلامی شد؛ ... امّا قهرمان ملّت ایران است، به خاطر اینکه ملّت ایران داشته‌های فرهنگی خودش و معنوی خودش و انقلابی خودش را و ارزشهای خودش را در او متبلور دید، در او مجسّم دید. ... وقتی شهید شد، فقط انقلابی‌ها نبودند که او را تکریم کردند و بزرگداشت برای او در ذهن و عالم واقع و خارج ایجاد کردند [بلکه] همه‌ی اقشار نسبت به او -حتّی کسانی که انتظار نمی رفت نسبت به یک عنصر انقلابی، این جور ابراز احساسات بکنند- ابراز احساسات کردند؛ چرا؟ به خاطر همین: تبلور ارزشهای فرهنگی ایرانی و ایران بود؛ این خیلی باارزش است. از طرفی دارای شجاعت و روحیه‌ی مقاومت بود؛ شجاعت و مقاومت جزو خصلت های ایرانی است. زبونی و عقب‌نشینی و انفعال و مانند اینها ضدّ روحیه‌ی ملّی ما است. آنهایی که ادّعای ملّیّت می کنند و عملاً زبونی از خودشان نشان می دهند، دچار تناقضند. و او مظهر شجاعت بود، مظهر مقاومت بود؛ این را همه مشاهده می کردند و می دیدند "

این نوع نگاه رهبری و نگاه خود آن شهید که به صراحت از نگاههای محدود و تنگ نظری پرهیز می دادند، باید برای امروز ما و ورود ما به موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی درس باشد.

نگاه ایشان به گونه ای بود که راست و چپ، اصولگرا و اصلاح‌طلب و با حجاب و کم حجاب را فرزندان جامعه و عضو خانواده ملت بر می شمردند که باید به همه آنها توجه کرد و از ظرفیت همه آنها برای انقلاب و پیشرفت کشور استفاده کرد و با نگاه تربیتی با همه آنها مواجه شد.
البته این نگاه شهید دقیقاً برگرفته از نگاه رهبری است که همواره بر اتحاد و انسجام ملی تاکید داشته و دارند، کما اینکه در همین دیدار اعضای ستاد گرامیداشت شهید سلیمانی فرمودند: « اتّحاد ملّی را حفظ کنید. کشور ما احتیاج به اتّحاد دارد؛ اتّحاد ملّت ایران. ملّت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است، خواستشان خواست واحد است، [امّا] مسئولان می توانند این را از بین ببرند. هنر مسئولان ما این است که این اتّحاد را، این همصدایی را تکّه‌تکّه کنند، ملّت را تکّه‌ِتکّه کنند، اینها را از بین ببرند! مسئولین کشور مراقب باشند که این اتّحاد را زیاد کنند. سه قوّه با همدیگر کار کنند و هم‌افزایی کنند؛ مخصوصاً رؤسای سه قوّه.
اگر چنانچه این هم‌افزایی، این اتّحاد، این همکاری انجام بگیرد، مطمئنّاً این اتّحاد ملّی روز‌به‌روز قوی‌تر خواهد شد. ... با مذاکره این اختلافات را حل کنید. مگر شما نمی گویید با دنیا مذاکره کنیم؛ خیلی خب، چطور با دنیا می شود مذاکره کرد، با عنصر داخلی نمی شود مذاکره کرد؟ خب بروید مذاکره کنید، حل کنید. بعضی از حرفهایی که آدم این روزها می‌شنود، حرفهای اختلاف‌افکنی است، حرفهای وحدت‌آفرین نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار