کد خبر: 1033550
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
ترامپ و شمار نه چندان کمی از جمهوریخواهان هرچه در چنته دارند، برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور شدن جو بایدن به کار گرفته‌اند. تازه‌ترین چالش، مربوط می‌شود به جلسه ششم ژانویه (چهارشنبه) این هفته که ظاهراً ۱۰۰ نفر از جمهوریخواهان قصد دارند نتیجه آرای الکترال را به چالش بکشند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا هم پشت ترامپ را خالی کرده و حاضر نشده به جمهوریخواهانی ملحق شود که قصد دارند همسو با ترامپ، باعث لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شوند. اسناد منتشر شده از یک دعوای سیاسی حقوقی نشان می‌دهد که مایک پنس از یک قاضی فدرال خواسته شکایت لوئی گومرت، نماینده جمهوریخواه کنگره و ۱۱ عضو مجمع برگزینندگان از ایالت آریزونا را رد کند. ظاهراً گومرت و هم‌حزبی‌های او خواستار افزایش دامنه اختیارات مایک پنس شده بودند، به‌طوری که او قادر باشد در جلسه این هفته کنگره که ششم ژانویه (چهارشنبه) برگزار می‌شود از تأیید آرای الکترال خودداری کند و مانع از پیروزی جو بایدن شود. طبق قوانین امریکا، پنس به عنوان معاون رئیس‌جمهور امریکا همزمان رئیس مجلس سنا هم است، در نتیجه این اختیار را دارد که در تأیید آرای الکترال ایالت‌های مختلف مداخله کند. اوایل گفته می‌شد ترامپ از او خواسته اقدام به مداخله کند، ولی طی چند روز گذشته گفته شد که برخی هم‌حزبی‌های پنس از او خواسته‌اند که از اختیارات خود برای برگرداندن ورق انتخابات به نفع ترامپ بهره بگیرد، چیزی که او به آن تن نداده است، البته بایدن و دموکرات‌ها به علاوه برخی جمهوریخواهان معتقدند که با انتخاب بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید امریکا از سوی الکتورها، دیگر جایی برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ وجود ندارد و در نتیجه جلسه چهار شنبه این هفته را نمادین می‌دانند، در حالی که شمار نه چندان اندکی از جمهوریخواهان کنگره مدعی‌اند که نقش مجلس نمایندگان و سنا در تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، یک نقش تشریفاتی نیست و آن‌ها می‌توانند طبق قانون اساسی، نتیجه تعیین شده از سوی الکتور‌ها (اعضای مجمع نمایندگان الکترال) را به رسمیت نشناسند. کار به حدی بیخ پیدا کرده که بر اساس گزارش هیل، «آدام کینزینجر» نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینوی در مجلس نمایندگان، فاش کرده در جلسه چهار شنبه این هفته کنگره، دست‌کم ۱۰۰ تن از هم‌حزبی‌هایش دنبال به چالش کشیدن پیروزی بایدن هستند. البته خود کینزینجر مخالف این کار است و از ادعا‌های انتخاباتی دونالد ترامپ حمایت نمی‌کند، ولی ابراز امیدواری کرده که پیش‌بینی اش اشتباه باشد. با وجود همه اینها، خود کینزینجر هم معترف است که اقدامات جمهوریخواهان بیشتر با هدف حفظ آبرو انجام می‌شود، نه به امید تغییر نتیجه. ظاهراً این حد از همراهی با ترامپ دلایل انتخاباتی هم دارد، به خصوص که گفته می‌شود دسته‌ای که دنبال حمایت از او در جلسه روز چهار شنبه هستند، حس می‌کنند در صورت مخالفت نکردن با تصمیم الکتور‌ها درباره پیروزی جو بایدن، شانس‌شان در رقابت‌های آتی کاهش خواهد یافت.

بایدن دستورات را لغو می‌کند

دونالد ترامپ روز پنج شنبه با استناد به اثرات کنونی ناشی از شیوع بیماری همه گیر کرونا، دستور تعلیق صدور انواع خاصی از روادید کار را برای سه ماه دیگر تمدید کرد. در نتیجه، ورود مهاجران با روادید‌های مختلف تا روز ۳۱ ماه مارس ممنوع است مگر اینکه قبل از فرا رسیدن این تاریخ، دولت آتی بایدن این دستور را لغو کند. با این حال، شبکه سی‌ان‌ان پنج شنبه شب گزارش کرد که جو بایدن در اولین روز بعد از تحلیف، دستورات اجرایی ترامپ را متوقف می‌کند یا به تأخیر خواهد انداخت. جن پسکی، سخنگوی تیم انتقالی بایدن به خبرنگاران گفته که رئیس‌جمهور منتخب از همان روز اول بعد از تحلیف طی یادداشتی دستورات اجرایی ترامپ در روز‌های آخر دولت وی را متوقف می‌کند یا به تأخیر خواهد انداخت. همچنین دو منبع آگاه به واشنگتن‌پست گفته‌اند که در بحبوحه نگرانی‌های اطرافیان جو بایدن، مبنی بر اینکه برخی از اعضای تیم حفاظت از بایدن ممکن است با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور در حال کناره‌گیری این کشور همکاری کنند، سرویس مخفی امریکا در نظر دارد برخی از اعضای تیم حفاظت از بایدن را تغییر دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
وضعیت کنونی آمریکا که در آینده نیز بدتر خواهد شد انعکاس رفتار ظالمانه و ضد دمکراسی آمریکا و حمایت از تروریسم علیه ملتهای ضعیف جهان به ویژه مردم خاورمیانه است و تنها راه نجات آمریکا دست کشیدن از سیاستهای مداخله جویانه و باز نگهداشتن راه پیشرفت و رشد و احترام به دیگر ملتها ست اگر مداخلات آمریکا در سرنوشت دیگر ملتها متوقف شود یک تمدن درخشان جهانی در جهان شکل خواهد گرفت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار