کد خبر: 1033546
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
سردار کشکولی:
فرمانده سپاه ابوالفضل لرستان با بیان اینکه شهید سلیمانی در عین حالی که یک فرمانده عالی و منطقه ای و جهانی بود، اما مراقبت شدیدی در دین داری داشت، گفت: ایجاد وحدت اسلامی در منطقه از شاخص های فعالیت سردار بود.

سردار  مرتضی کشکولی، در گفت و گو با خبرنگار جوان از لرستان، با اشاره به شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: تدین و عرفان نخستین بعد شخصیت شهید سلیمانی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: شهید سلیمانی در عین حالی که یک فرمانده عالی و منطقه ای و جهانی بود، اما مراقبت شدیدی در دین داری داشت و به نماز اول وقت خواندن، رعایت مستحبات و استفاده از بیت المال و....  مراقبت داشت و به شدت به دنبال این بود که شناخت خود را  از دین و معارف اسلامی بالا ببرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی سلوکی عرفانی داشت و وصیت کرد که وی را در جوار شهید یوسف الهی که اهل بصیرت بود خاکسپاری کنند.

سردار کشکولی با بیان اینکه احترام به والدین دیگر وجه شخصیتی سردار سلیمانی بود، ادامه داد: در احترام به والدین شهید سلمیانی قهرمانی بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه سومین وجه شخصیتی سردار سلیمانی خلوص وی بود، خاطرنشان کرد: در عین حالی که قهرمان بی نظیر و بی بدیل جهاد دفاعی بود، نسب به ذخایر دنیا بی اعتنا بود و بسیار اخلاص داشت.

شجاعت از شاخصه های ویژه شخصیتی سردار سلیمانی بود

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) شجاعت بی نظیر را از شاخص های شخصیتی سردار سلیمانی دانیت و ابراز کرد: شهید سلیمانی هم در دفاع مقدس و هم در جنگ های نیابتی بی پروا در صحنه های  مختلف خط مقدم حضوری موثر و مستمر داشت.

سردار کشکولی افزود: حاج قاسم سلیمانی در عین حالی که فرمانده راهبردی بود، فرمانده تاکتیکی و میدانی هم بود و در خطوط مقدم هم حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی طراحی خوش فکر و مدیری توانمند و قوی بود و فرمانده و دیپلماتی بی نظیر بود.

سردار کشکولی افزود: سردار سلیمانی داری قدرت برنامه ریزی و مدیریت قوی و دارای قدرت محاسبه و برآورد دقیق بودو برای وی پایان کار جنگ های نیابتی کاملا مشخص بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در ادامه با اشاره به بخشی از کارکردها وماحصل 21 سال فرماندهی وی را  در نیروی قدس مرور کنیم، خاطرنشان کرد: ایجاد وحدت اسلامی حول دشمن مشترک در منطقه که کاری بسیار سخت و مشکل بود.

 وی با بیان اینکه وهابیت عربستان با همه پول و برنامه های مختلف تلاش می کند نگذارد وحدت اسلامی شکل گیرد، افزود:  اما موفقیت و کارآمدی جبهه مقاومت و صدور انقلاب اسلامی از معبر مقاومت از کارکردهای حاج قاسم سلیمانی در طول 21 سال فرماندهی  بر نیروی قدس بوده است.

سردار کشکولی افزود: ایجاد اعتماد به نفس و خود باوری در بین ملت های مظلوم منطقه، تکثیر بسیج مردمی در منطقه، آموزش، توانمند سازی، ایجاد سازمان رزم، تجهیز و ارتقاء قدرت هماوردی در برابر رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و ائتلاف جهانی اش از دیگر دستاوردهای 21 ساله فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در نیروی قدس است.

وی افزود: اعتبار بخشی به گروه های مقاومت در بین ملت ها و رجل سیاسی منطقه، سهم بخشی و قانونی کردن در ساختار حکومتی کشورهای منطقه از دیگر دستاوردهای 21 ساله فرماندهی سردار سلیمانی در نیروی قدس است.

سردار کشکولی اذعان داشت: ساقط کردن دولت طالبان در افغانسان، ساقط کردن داعش در عراق و سوریه، نجات کردستان عراق، عراق و سوریه، محاصره رژیم اشغالگر قدس، از ماهیت انداختن عربستان سعودی وهابی در بین امت اسلامی، منزوی کردن استراتژی های آمریکا در منطقه بخشی از کارکرد های شهید سلیمانی در نیروی قدس است.

وی افزود: حاج قاسم در واقع قهرمان ایرانی یعنی قهرمان همه است، چرا که به دنبال وحدت در داخل و منطقه بود.

سردار کشکولی با بیان اینکه ولایت مداری، استبکبار ستیزی، جهاد مستمر، مقاومت و مذاکره در ذیل مقاومت از شاخصه های مکتب سلیمانی است، اظهار کرد: در ذیل مقاومت و جهاد از نظر  تاکتیکی نیاز به مذاکره است که این مهم باید مورد توجه دیپلمات های ما قرار گیرد.

مکتب سلیمان اسوه جامعه پردازی و تمدن سازی است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: مردم دوستی و نوعدوستی و مردم داری از دیگر شاخص های مهم مکتب سلیمانی است.

وی افزود: سردار سلیمانی در عین اینکه ژنرال با صلابت مقاومت و قهرمان ملی، منطقه ای و جهانی بود وصیت کرد که از من به عنوان سرباز نام ببرید که این مکتبی مهم است.

سردار کشکولی افزود: در گام دوم انقلاب باید با عبور از دولت سازی به جامعه پردازی برای ایجاد تمدن اسلامی بپردازیم و دولت را اسلامی کنیم وکارگزاران همه اسلامی شویم و ارتقاء پیدا کنیم و برای  تحقق این ارتقاء شدیدا به الگوی قابل دسترس  مدیریتی، فرماندهی و دیپلماتیک نیاز داریم که این الگوی کامل شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی است که در همه عرصه ها تمدن ساز بوده است.

وی اظهار داشت: شهادت شهیدان  سلیمانی و فخری زاده، نقطه عطفی درتکمیل و تحمیل چرخه شکست های متعدد، متنوع و مکرر آمریکا در برابر انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: پیروزی انقلاب اسلامی بود و ماندگاری 42 ساله انقلاب اسلامی بدون کمترین انحراف از خطوط نخستین شکست سنگین آمریکا در تقابل با انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اخراج آمریکایی های از ایران و تسخیر لانه جاسوسی، شکست عملیات آمریکایی ها در صحرایی طبس،  شکست آمریکایی ها و ائتلاف جهانی در جنگ هشت ساله تحمیلی، اخراج آمریکایی ها از لبنان و فرانسوی ها در سال  1362 با تحمل 286 کشته در بیروت، سقوط پهباد فوق جاسوسی، موشک باران عین الاسد، شکست در سوریه، عراق و یمن و شکست در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی  و....بخشی از شکست آمریکا در تقابل با انقلاب اسلامی است.

سردار کشکولی افزود:  دستور به ترور حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس با همه هزینه های حقوقی، بین المللی، سیاسی و آبرویی آخرین میخ بر تابوت شکست هیمنه آمریکا و ابرقدرتی آمریکا در منطقه خاورمیانه و جهان بود.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین دلیل عجز و ناتوانی جبهه استکبار و ائتلاف جهانی اش در برابر جبهه مقاومت بود.

ترور شهید سلیمانی، اعلام جهانی ناتوانی آمریکا در جنگ نظامی با جمهوری اسلامی ایران بود

سردار کشولی با بیان اینکه آمریکا چون در صحنه جنگ رودر رو کم آورد دست به ترور زد و تصمیم به ترورگرفت، ابراز کرد:  ترامپ با این تصمیم  در واقع تصریحا ناتوانی در قدرت هم آوردی با انقلاب اسلامی را در جنگ سخت و نظامی اعلام جهانی کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: کمترین هزینه این ترور بزدلانه و شبانه اعلام رسمی تنزل و بلکه سقوط آمریکا از اریکه ابرقدرتی جهان به یک کشور ناتوان و زبون و شکست خورده در عرصه های دیپلماتیک و نظامی بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با شهادت مظلومانه و قهرمانه اش، مرگ ابرقدرتی آمریکا را اعلام جهانی کرد.

سردار کشکولی افزود: اگر بخواهیم خواستگاه تربیت و پرورش و بلوغ همه شهدا و حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده را مشخص کنیم، امام  در پیام پیروزی عملیات طریق القدس در عین حالی که این پیروزی را تبریک گفتند،  بیان کرد: فتح الفتوح انقلاب تربیت و رشد دادن جوانان است.

وی با بیان اینکه شهادت معجزه انقلاب اسلامی است، افزود: این همه شکوه و جلال در جبهه مقاومت، پرتوی از تابش دفاع مقدس هشت ساله ماست.

 

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار