کد خبر: 1033469
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
دادستان اصفهان :
علی اصفهانی از تکذیب شایعه استفاده از مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه‌های اصفهان خبر داد و گفت: در بازدید میدانی به عمل آمده مشخص شد هیچ ‌کدام از پلمب مشعل‌ها از سال ۹۳ تا کنون رفع نشده‌اند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، دادستان اصفهان با اشاره به شایعات مبنی بر استفاده سوخت مازوت در نیروگاه‌های اصفهان اظهار داشت: با اینکه مطمئن بودیم چنین چیزی اتفاق نیفتاده در یک بازدید میدانی با حضور مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ثابت شد پلمب‌هایی که در سال 1393 بر اساس حکم دادگاه و تصمیم دستور دادستان وقت انجام شده  به قوت خود باقی است و هیچ‌کدام از پلمپ‌ها رفع نشده‌اند.

وی افزود: حتی اگر قانون هوای پاک هم نبود دادستان با توجه به اینکه به عنوان مدعی‌العموم، سوخت مازوت منافی سلامت مردم است و باید در این مورد اقدام شود پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز  توسط حکم دادگاه  از سال 93 تاکنون پابرجا و پلمب است.

دادستان اصفهان با بیان برخورد با خاطیان گفت: براساس مجازات‌هایی که در قانون هوای پاک تعیین شده اگر سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام جرم کند دادستانی ورود پیدا کرده و برای مجازات متخلفان بر اساس قانون اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: تاکنون مواردی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان اعلام شده ولی مجازات تعیین شده در قانون بازدارنده نیست و به اندازه‌ای نیست که برای کسی که این کار را انجام می‌دهد هزینه‌بر باشد.

اصفهانی تصریح کرد: اگر همین قانون به طور کامل اجرا شود درصد بسیاری از تخلفات کاهش می‌یابد. بنابراین همه دستگاه‌ها و مردم باید کمک کنند تا با این موضوع برخورد لازم انجام شود و همچنین همگان باید به سلامت مردم توجه داشته باشند تا در روزهای آینده شاهد برون رفت این مسائل باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار