کد خبر: 1033360
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
وزیر جنگ صهیونیست‌ها ضمن انتقاد از نخست‌وزیر:
رهبر حزب آبی و سفید در رژیم صهیونیستی اعلام کرد به دلیل ضرر‌های فراوانی که حزبش در پی تشکیل دولت متحد با حزب لیکود متحمل شده، دیگر حاضر نیست با رهبر این حزب ائتلاف تشکیل دهد و از ایجاد ائتلافی قدرتمند برای رقابت با وی خبر داد. آشفتگی‌ها میان صهیونیست‌ها به این حد محدود نمی‌شود و پس از وزیر دادگستری، حالا وزیر امور خارجه این رژیم نیز تصمیم دارد از حزب آّبی و سفید خارج شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: آخرین تقلای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تشکیل دولت با رهبر حزب آبی و سفید هم به بن‌بست خورده است. در دومین انتخابات در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ نتانیاهو نتوانست کابینه تشکیل دهد و کار به سومین انتخابات کشید که در مارس ۲۰۲۰ برگزار شد. در نهایت با حمایت لیست مشترک احزاب عربی از بنی گانتس و اقدام ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در مأمور کردن گانتس به تشکیل کابینه، دولتی شکننده شکل گرفت؛ دولتی که قرار بود تا نوامبر ۲۰۲۱ در دست نتانیاهو باشد و سپس برای دو سال دیگر به بنی گانتس سپرده شود.

نتانیاهو از فدا کردن اسرائیل دست بردارد

یاریو لوین، رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی هفته گذشته از انحلال بیست و سومین پارلمان این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی خبر داد؛ بنابراین در کمتر از دو سال قرار است چهارمین انتخابات پارلمانی در روز ۲۳ مارس (۳ فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود. بنی گانتس سه شنبه شب در کنفرانسی خبری با اعلام اینکه به دلیل تشکیل دولت توافقی با بنیامین نتانیاهو متحمل هزینه سنگینی شده است، از تصمیم خود برای تشکیل ائتلاف قدرتمند برای رقابت با نتانیاهو خبر داد. گانتس گفت: «نتانیاهو باید دست از فداکردن آینده اسرائیل برای آینده شخصی خود بردارد. حزب آبی و سفید اسرائیل را نجات داد گرچه برای آن هزینه سیاسی جدی می‌پردازیم. اما همانطور که در ۴۰ سال گذشته این کار را کردم، لحظه‌ای به خودم فکر نکردم.» گانتس چندی قبل با اشاره به اینکه نتانیاهو آینده این رژیم را به خطر می‌اندازد از امکان تشکیل دولت جایگزین به جای برگزاری انتخابات مجدد، خبر داده بود.

همزمان، روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم از تصمیم برای خروج از این حزب خبر داده است. آوی نیسنکورن، وزیر دادگستری این رژیم نیز تصمیم مشابهی را گرفته است. این تحولات بنی گانتس، رئیس این حزب را بر آن داشته است تا تصمیم بگیرد، وزیر دادگستری را برکنار کند.

لغو سفر پنس به اراضی اشغالی

یدیعوت آحارانوت روز چهار شنبه نوشت که قرار بود، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا حدود یک هفته پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب این کشور در فاصله دهم ماه ژانویه تا سیزدهم این ماه راهی اراضی اشغالی شود. این روزنامه بدون ذکر توضیحی بیشتر، نوشته است که سفر پنس به تل‌آویو به‌طور غیرمنتظره‌ای لغو شده است. پیش از این، نشریه پلیتیکو بر اساس برخی اسناد نوشته بود که مقصد پنس، بحرین، فلسطین اشغالی و لهستان خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار