کد خبر: 1033359
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس روز چهار شنبه اعلام کرد که در جریان دیدار دبیرکل این شورا با امیر قطر در دوحه، وی دعوت‌نامه پادشاه عربستان برای حضور در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس را دریافت کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، ۱۳ شرط برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند. پس از انتشار اخباری مبنی بر جریان داشتن رایزنی‌هایی به‌منظور حل بحران قطر، احمد الناصر المحمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت، در بیانیه‌ای ضمن تأیید این خبر از مؤثر بودن تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران قطر خبر داد. نایف فلاح الجحرف در دیدار روز چهار شنبه با تمیم بن حمد آل ثانی ضمن تسلیم دعوتنامه، او را در جریان مقدمات در حال انجام برای برگزاری نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس قرار داد.

بنابر گزارش روزنامه قطری «الرایه»، الجحرف در این باره گفت: «مسیر و دستاورد‌های کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج [فارس]را به ویژه در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و تجاری با امیر قطر بررسی کردیم.» امیر قطر همچنین یک پیام از طرف نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت تحویل گرفت. در این پیام، رسماً از امیر این کشور دعوت شده است که در تاریخ پنجم ماه ژانویه در چهل و یکمین نشست سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض مشارکت کند. این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که سالم بن‌مبارک آل شافی، سفیر قطر در آنکارا با اشاره به کمپین تحریم کالا‌های ساخت ترکیه در عربستان گفته است: «اخیراً کمپین‌هایی برای تحریم کالا‌های ساخت ترکیه در برخی کشور‌ها شکل گرفت. به دنبال راه‌اندازی این کمپین‌ها فروشگاه‌های مواد غذایی قطر اقدام به حمایت از تولیدات ترکیه کردند و اقدامات خودجوش مردمی را برای حمایت از این کالا‌ها در قطر و تبلیغ آن‌ها انجام دادند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار