کد خبر: 1033221
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
رئیس مجلس شورای اسلامی:
اگر بخواهیم برای حاج قاسم فقط یک ویژگی عنوان کنیم، که تمامی ویژگی‌های بارز او در آن گنجانده شود، باور اعتقادی و عملی محض او به رهبر معظم انقلاب و اطاعت از ایشان بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: قالیباف در جلسه علنی صبح دیروز مجلس و در نطق پیش از دستور خود، روز ۹ دی را از ایام الله دانست و افزود: مردم انقلابی و ولایتمدار ایران بار دیگر در آزمونی تاریخ‌ساز خوش درخشیدند و با قیام سراسری خود، امید نااهلان و دشمنان انقلاب را نا امید کردند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ملت ما همیشه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب پیشگام بوده است و مطمئن هستیم در گام دوم انقلاب نیز جوانان مؤمن و انقلابی پیشگام خواهند بود و آرمان‌های اصلی انقلاب را به خصوص در بعد محرومیت‌زدایی، رفع فقر و تبعیض و گسترش عدالت محقق خواهند کرد و از سد بزرگ دو جریان تحریم و تحریف عبور خواهند کرد.

رئیس مجلس در ادامه سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام، مرد میدان، قهرمان جبهه‌های نبرد و فاتح قلوب مستضعفین جهان حاج قاسم سلیمانی را به همه عدالت خواهان جهان و همه کسانی که به راه آزادگی و عدالت‌گستری باور دارند، تسلیت گفت و اظهار داشت: حاج قاسم مثل آینه شفاف بود و کاملاً خود را وقف خدا کرده بود؛ یک کلام بدون آنکه بدان باور داشته باشد نمی‌گفت. حاج قاسم خودش بود و سراپا در خدمت خداوند متعال بود.

قالیباف گفت: شهید سلیمانی شخصیت جامعی بود با ویژگی‌های متفاوت، ولی اگر بخواهیم برای حاج قاسم فقط یک ویژگی عنوان کنیم که تمامی ویژگی‌های بارز او در آن گنجانده شود، باور اعتقادی و عملی محض او به رهبر معظم انقلاب و اطاعت از ایشان بود. شاید بتوان گفت این حجم بی نظیر از اطاعت از رهبر معظم انقلاب، نتیجه برخی از ویژگی‌های شخصیتی برجسته حاج قاسم بود. بسیاری از افراد به اطاعت از رهبری باور دارند، ولی ترس و ضعف نفس و شجاع نبودن آنها، باعث می‌شود که نتوانند در عمل مطیع ایشان بمانند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه وظیفه همه ماست که از مسیر و سیره این مرد بزرگ، مرد میدان‌های مجاهدت، سردار شجاع و مهربان اسلام را ادامه دهیم، اظهار کرد: از این تریبون استفاده می‌کنم و از مردم عزیز در سراسر ایران و در سراسر منطقه می‌خواهم تا در پویش مردمی بین المللی بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند و هر تصویر، دست‌نوشته، ویدئو، اسناد و خاطراتی را که از آن شهید بزرگ در اختیار دارند، برای تکمیل محتوای بایگانی مربوط به ایشان بارگذاری کنند تا همه دوستداران ایشان از دریای معرفت آن شهید و محتوا‌هایی که تا کنون منتشر نشده است بهره‌مند شوند.

قالیباف افزود: در آستانه شهادت حاج قاسم عزیز که الگوی ولایتمداری بود، اتفاق مهم دیگری نیز در تاریخ معاصر ایران رخ داده است که نشانگر اوج ولایتمداری مردم مومن و نجیب ایران اسلامی است. سالروز حماسۀ نهم دی ماه را گرامی می‌داریم و قدردان حضور همیشگی و سرنوشت‌ساز مردم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار