کد خبر: 1033034
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن پیشروی در اطراف شهر راهبردی مأرب، موفق شدند حملات عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن را دفع کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با وجود مقاومت همه‌جانبه عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» برای جلوگیری از آزادسازی شهر مأرب، ولی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پیشرویهای خوبی در جنوب این شهر به دست آوردند.

روزنامه الاخبار گزارش داد، نیروهای یمنی در جبهه‌های «جبل مراد» واقع در جنوب مأرب، پیشروی کردند و توانستند به پایگاه نظامی «صحن الجن» آسیب بزنند. این پایگاه، مقر وزارت دفاع دولت مستعفی و چند اردوگاه، و انبار سلاح است.

به گزارش الاخبار، در مقابل تسلط نیروهای یمنی بر چند موضع نظامی وابسته به تیپ 117 دولت مستعفی در غرب مأرب، نیروهای این دولت طی هفته‌های گذشته، مناطق زیادی را در اطراف این شهر از دست دادند و در حال حاضر، مشغول ایجاد یک خط دفاعی جدید از این شهر هستند.

ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند باقی مانده مناطق اطراف «مدغل» واقع در اطراف مأرب را پاکسازی کنند. یک منبع در قبایل مأرب گفت که نیروهای یمنی همچنین توانستند منطقه «وادی سلان» در شمال مأرب و مناطق «النجف» را آزاد کنند.

به گفته این منبع، نیروهای یمنی همچنین به سمت منطقه «الزور» در غرب مأرب پشروی کردند و بامداد جمعه گذشته توانستند پایگاه صحن الجن را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی قرار دهند.

نیروهای دولت مستعفی نیز برای کاهش فشار به جبهه‌های مأرب به ویژه غرب و شمال این شهر، مواضع نیروهای یمنی را هدف قرار دادند، ولی موفق نمی‌شوند موازنه قوا را به سود خود تغییر دهند.

نیروهای یمنی همچنین توانستند مناطق «الزعط» و «المعود» را آزاد کنند و درگیری با نیروهای دولت مستعفی را به منطقه «الاوشال» برسانند. این نیروها طی دو روز گذشته نیز به سمت منطقه «آل نجاح» در جبل مراد پیشروی کردند.

به گزارش الاخبار، پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی باعث تغییر سیاست کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی شده است. ریاض در حال حاضر بیشتر نیروهای خود را از مأرب خارج کرده و در جنگ این شهر، مجبور به هماهنگی با امارات شده و به سرکرده‌های وابسته به ابوظبی، اختیار بیشتری داده است تا وضعیت نظامی را بهتر کنند. این مسئله از طریق «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد مشترک نیروهای هادی صورت گرفته است.

همزمان با این اقدامات، «طارق صالح» فرمانده وابسته به امارات در ساحل غربی یمن، برای «دفاع از مأرب» اعلام آمادگی کرد. برخی از منابع خبر دادند که امارات چهار لشکر وابسته به طارق صالح را به مأرب منتقل کرده است.

به گفته این منابع، با وجود خشم نیروهای قبایل یمن از ائتلاف سعودی، ولی ریاض در تلاش است که بتواند برای «جلوگیری از سقوط مأرب»، هزاران نفر از آنان را اجیر کند. «یوسف الشهرانی» فرمانده نیروهای سعودی در یمن، هفته گذشته، شیوخ مأرب را فراخواند و مبالغ مالی زیادی در میان آنان توزیع کرد تا فرزندان خود را به جنگ ارتش یمن بفرستند.

منابع آگاه خبر دادند، الشهرانی  به شیوخ قبایل مأرب وعده داده است که لشکر «مبارزان قبایل» را ایجاد کند، ولی عشایر مأرب با این مسئله مخالفت کردند و پیشنهادهای نماینده ریاض را نپذیرفتند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار