کد خبر: 1033033
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر گفت: هدف از طراحی قبض جدید برق افزایش آگاهی مردم نسبت به نحوه مصرف است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی، ویژگی قبض جدید را ایجاد یک سیستم ارتباط مؤثر با مشترک در بستر دیجیتال عنوان کرد که علاوه بر ارسال پیامکی قبض برق، مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز و مؤثر در تغییر نگرش و رفتار مصرفی مشترکان از طریق آدرس الکترونیکی ارسال شده در پیامک قبوض، قابل دسترس است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر با بیان اینکه طراحی قبض جدید مبتنی بر دانش بومی و با استفاده از تجارب سایر کشور‌ها از ۱۰ بخش تشکیل شده است، اظهار داشت: در بخش نخست، قبض برق به شکل سابق درج شده و بخش دوم چگونگی مصرف برق مشترک نسبت به مشترکان اطراف و سایر مشترکان آن شهرستان مقایسه و فاصله مشترک با الگوی کم مصرفی از طریق یک منحنی میله‌ای نمایش داده می‌شود.

وی افزود: بخش بعدی به نمایشگر عقربه‌ای اختصاص دارد که وضعیت قرارگیری مشترک به لحاظ الگوی کم مصرفی، خوش مصرفی و پرمصرفی را نشان می‌دهد و در بخش چهارم وضعیت مصرفی نسبت به دوره مشابه سال قبل و پیش بینی میزان مصرف دوره بعد، قابل رؤیت است و به مشترک نشان می‌دهد در صورت کنترل مصرف، ضمن حذف جرایم پر مصرفی، امکان بهره‌مندی از تعرفه برق امید را دارد.

این مقام مسئول بخش پنجم را نمایانگر رتبه مصرفی مشترک در سطح شهر و در مقایسه با سایر مشترکان ذکر کرد که نشان می‌دهد چه تعداد مشترک کمتر از انشعاب برق آن قبض مصرف می‌کنند. در بخش بعدی میزان پاداش یا هزینه عدم رعایت الگوی مصرف مشترک به همراه مبلغ قبض و مهلت پرداخت درج شده و علاوه بر آن وضعیت ولتاژ برق مشترک در زمان قرائت کنتور که به صورت مکانیزه برداشت شده، درج شده است. گفتنی است این امکان با توجه به امکانات اندازه گیری، فعلاً مربوط به مناطق شهری است و در قالب یک برنامه حداکثر ۴ ساله در سراسر کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

یاقوتی از درج نمودار بصری در بخش هفتم خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی افزایش یا کاهش مصرف برق مشترک نسبت به دوره مشابه سال قبل را اعلام می‌کند و در بخش بعدی ابزار‌های جدید افزایش کیفیت خدمات برق مانند سامانه «برق من» یا لینک مربوط به خدمات غیر حضوری و ... معرفی می‌شود.

وی با اشاره به درج محتوای آموزشی با عنوان «بیشتر بدانیم بهتر مصرف کنیم» در بخش نهم، از معرفی ویژگی‌ها و نحوه استفاده صحیح از لوازم برقی پرمصرف در این بخش خبر داد و بخش پایانی قبض جدید برق را حاوی تصویر و مشخصات مأمور قرائت کنتور و تاریخ مراجعه بعدی ذکر کرد.

یاقوتی قبض جدید را حاوی اطلاعات دینامیکی ذکر کرد که به طور آزمایشی و برای مدت ۶ ماه به اجرا درآمده و اصلاحات لازم بر اساس دیدگاه مشترکان در آن لحاظ می‌شود.

وی ضمن توصیه به مشترکان درخصوص نصب نرم افزار کاربردی «برق من» و بهره‌مندی از مزایای این نرم افزار گفت: مشترکان فاقد گوشی هوشمند نیز می‌توانند از طریق اینترنت و مراجعه به آدرس bargheman.com قبض جدید برق را دریافت و از ۴۰ خدمت غیرحضوری برق با امکان پیگیری مراحل درخواست، بهره‌مند شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار