کد خبر: 1032992
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
برای نخستین بار در شرکت پالایش نفت اصفهان روی داد؛
معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد: این شرکت موفق به تولید حلال پنتان با خلوص بالای ۹۹% و با ظرفیت ۱۰۰۰ بشکه در روز شده است. با تولید این محصول که به‌عنوان محصولی سبز شناخته می‌شود، علاوه بر رفع نیاز‌های کشور، امکان صادرات آن به خارج از کشور نیز وجود دارد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان عليرضا جعفرپور با اشاره به عاري بودن پنتان توليدي پالايشگاه اصفهان از تركيبات آروماتيكي، الفيني و گوگردي، اين محصول را محصولي سبز و دوستدار محیط‌زیست معرفي نمود و اذعان داشت: خلوص پنتان در اين محصول بيش از 99% خواهد بود و نسبت نرمال پنتان به ايزو پنتان در اين محصول مطابق با استانداردهای روز دنيا می‌باشد و با توجه به قابليت هائي كه در فرايند توليد اين محصول وجود دارد، نسبت تركيبات ايزو پنتان به نرمال پنتان متناسب با نياز همه صنايع، قابل تنظيم است.

جعفرپور با تأكيد بر اينكه محصول جديد اين شركت عاري از تركيبات کلردار است، افزود: مصرف‌کنندگان عمده حلال پنتان واحدهاي پتروشيمي را  پلي استايرن انبساطي (تولیدکننده مواد اوليه يونوليت) و برخي واحدهاي صنعتي کوچک‌تر تشكيل مي دهند. وي تصريح نمود: پنتان به‌عنوان حلال در برخي از فرآيندهای پليمريزاسيون و همچنين در توليد برخي از رنگ‌ها استفاده می‌شود. اين محصول در توليد انواع گريد هاي فوم پلي يورتان نيز، مورد استفاده قرار می‌گيرد.

معاون پالايشگاه اصفهان در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: در حال حاضر توليد جهاني پنتان حدود 125 هزار تن است و بيشتر مصرف‌کنندگان اين محصول كشورهاي اروپايي، آسياي شرقي، ژاپن، هند هستند كه البته انتظار می‌رود در آينده رشد بيشتري را در بازارهاي هند و آسياي شرقي شاهد باشيم.

وي ادامه داد: شرکت‌هایی نظير Shell، ExxonMobil، Phillips، CNPC و LG Chemical از بزرگ‌ترين بازيگران و توليدکنندگان اين محصول محسوب می‌شوند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر