کد خبر: 1032966
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هدف اصلی و محوری انقلاب اسلامی که در تفکرات امامین انقلاب متجلی است، مسایل مادی و اقتصادی نبوده بلکه آرمان‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و انقلابی تبریز ضمن تبیین ماهیت انقلاب‌های جهان، اظهار داشت: انقلاب‌ها به طور معمول بر اساس آرمان‌های انقلابیون از همدیگر تفکیک می‌شوند و انقلاب اسلامی مردم ایران نیز باید بر همین اساس تحلیل و بررسی شود.

وی افزود: بر همین اساس هدف رهبران انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم طاغوت و ستم شاهی بنیانگذاری جامعه‌ای بر مبنای آرمان‌های فرهنگی بود، فرهنگ و آرمان‌هایی که تعیین کننده دیگر آرمان‌ها بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر ضرورت بازشناسی آرمان‌های انقلاب در حوزه فرهنگ به روش توصیفی، یادآوری کرد: در انقلاب فرهنگی اسلامی، احیای ارزش‌های اسلامی، نشر اخلاق و معنویت و ایجاد جامعه ای مطلوب در بیانات امامین انقلاب مطرح است که از این رو باید رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان، تقوا و مبارزه با فساد و تباهی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه گروهی از انقلابیون رسیدن به جامعه‌ای بی‌طبقه و مواسات اقتصادی را به طور کامل مدنظر قرار می‌دهند، ادامه داد: تاسیس جامعه‌ای مبتنی بر آزادی در شئونات اخلاقی و رفاه شخصی هم یکی دیگر از آرمان‌های انقلابیون است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: اما در این میان دسته سوم انقلابیون نیز انقلاب‌های خود را اصل بر تربیت انسان‌های الهی برگزیده‌اند و آرمان عالی خودشان را بر تأسیس جامعه خداپسندانه با محوریت معنویت قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در دسته سوم تأمین معاش دنیوی و آسایش عمومی ملاک و مطرح نیست، اظهار داشت: هدف اصلی در این زمینه به کارگیری ابزارهای اقتصادی و مادی برای وضعیت متعالی‌تر جامعه است تا افراد این جامعه به تکامل برسند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مثال روشن برای گروه سوم است، یادآوری کرد: انقلاب مردم ایران در 42 سال گذشته ماهیت اسلامی و فرهنگی داشته است و در بیانات امامین انقلاب، فرهنگ و موضوعات مرتبط با آن به ‌عنوان گفتمان غالب مطرح شده است.

وی ضرورت توجه به موضوع فرزندآوری با تکیه بر مباحث فرهنگی انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تکیه بر مباحث فرهنگی انقلاب اسلامی باید به موضوع فرزندآوری و تکثر فرزندان توجه بسیار جدی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر