کد خبر: 1032878
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: هم‌اکنون ۶۰ هزار هکتار طرح آبیاری و زهکشی در این استان دست اجرا بوده و ۲۰ هزار هکتار نیز در حال مطالعه است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عباس جنگی مرنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل نیز طرح‌های آبیاری و زهکشی اجرا و بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های آبیاری و زهکشی تحول بزرگی در بخش آب و کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد، بیان کرد: در این استان ۱۰ سد  مخزنی بزرگ ،۵۰ سد مخزنی کوچک، ۲ هزار کیلومتر رودخانه مرزی و غیر مرزی، ۶ هزار حلقه چاه ،۵۰ آب معدنی گرم و ۸۰ چشمه آب معدنی سرد وجود دارد که نشان دهنده  قابلیت و ظرفیت غنی این استان در بخش کشاورزی و گردشگری است.

وی با اشاره به اجرای ۱۵ طرح بزرگ در استان گفت: اعتبار لازم برای شبکه‌های آبیاری سدهای گیوی و سبلان از محل فاینانس داخلی تامین شده و بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از بانک‌های کشاورزی، سپه و توسعه تعاون برای این ۲ سد مصوب شده که تاکنون  ۵۳۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

جنگی درباره تامین اعتبار سد عمارت گرمی افزود: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای این  سد از محل فاینانس داخلی اختصاص یافته است که با تخصیص آن  پیشرفت فیزیکی طرح به ۹۴ درصد رسیده است.

وی تامین اعتبار شبکه آییاری گیوی از محل فاینانس داخلی را یادآور شد و گفت: ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شبکه اختصاص یافته و تاکنون ۵۳۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: برای شبکه آبیاری سبلان هم ۶۰۰ میلیارد ریال از محل فاینانس داخلی اختصاص یافته است.

جنگی مرنی تامین اعتبار لازم برای شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، آبرسانی اردبیل، مشگین‌شهر و سد عمارت را  ضروری دانست و اظهارکرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار طرح‌های شرکت آب منطقه ای اردبیل نسبت به امسال ۲۲۰ درصد رشد داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر