کد خبر: 1032819
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
حرمت، محبت و صداقت اضلاع مثلت زندگی مشترک هستند
به جای حضور در فضا‌های مجازی زمان خود را در کنار خانواده سپری کنید. پای صحبت‌های همسرتان بنشینید و به بچه‌ها بیشتر توجه کنید. برای مشکلات زندگی مشورت کنید و چاره‌ای بیندیشید. برای زندگی خود برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید. همسر شما باید متوجه این موضوع بشود که شما دلسوز زندگی و بچه‌های خود هستید. البته خودتان را هیچ وقت فراموش نکنید. اول برای خودتان زمان خرج کنید. نمی‌گویم در فضای مجازی چرخ نزنید، اما نباید نسبت به خانواده خود بی‌توجه شوید
زهرا محمدنیا ایمنی
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: فرض کنید می‌خواهید زندگی مشترک برای خودتان بنا کنید. این بنا نیاز به ستون‌هایی دارد که ما اسمش را اعتماد می‌گذاریم و اگر نباشد سقف آن زندگی بر سر شما خراب می‌شود. اعتماد یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی مشترک است. پیچیده نیست، اما می‌توانید اگر بخواهید و صداقت داشته باشید اعتماد همسر خود را به دست بیاورید. افراد برای شروع یک رابطه نیاز دارند که به یکدیگر اعتماد کنند. پس همدیگر را رصد خواهند کرد، اما فکر نکنید که همین کافی است و وقتی که وارد زندگی مشترک شدید، دیگر هر کاری که خواستید می‌توانید انجام دهید. نه اشتباه نکنید مهم‌تر از ورود به زندگی مشترک حفظ آن زندگی است. به دلیل دستاورد‌هایی که دارد. پس به این راحتی بیخیال آن نشوید.

چیز‌هایی که باید یاد بگیرید

عدم ارضای نیاز‌های عاطفی از جمله مواردی است که زندگی زوجین را تهدید می‌کند. ممکن است همسر شما حتی بلد نباشد نیاز‌های شما را برطرف کند. شاید یاد نگرفته باشد که چطور رفتار کند. تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که چطور علاقه خود را به همسرتان نشان دهید؟ آیا می‌دانید چه کار کنید که همسرتان را خوشحال کنید؟ آیا می‌دانید چطور به همسر خود احترام بگذارید؟

برای جلب اعتماد او، خودتان باشید

خودتان باشید که اگر نباشید باخته‌اید. هرچه هستید چه معقول و چه غیرمعقول خودتان باشید که یکی از اصول جلب اعتماد خود واقعی بودن‌تان است. این اشتباه است که برای جلب اعتماد همسر خود هزار لباس بر تن و هزار نقش بازی می‌کنید. در واقع این نقش بازی کردن حتی اعتماد شما را نسبت به خودتان هم کمرنگ می‌کند چه برسد به همسرتان.

در هر شرایطی صادق باشید

از دیگر مواردی که به اعتماد بین زوجین لطمه می‌زند دروغگویی و ریاکاری است. وقتی آنقدر راحت دروغ می‌گویید چطور توقع دارید کسی لحظات زندگی‌اش را با شما تقسیم کند و روح و روانش را به شما بسپارد. صداقت در کلام و عمل را هیچ وقت دست کم نگیرید. حتی وقتی اشتباه کرده‌اید باز هم با همسر خود صادق بوده و از اینکه راستش را بگویید نهراسید. صداقت را فقط در کلام خلاصه نکنید؛ چراکه صداقت در عمل از آن هم مهم‌تر است. شبیه حرف‌هایتان باشید.

همسر خود را بزرگ کنید

همیشه همسر خود را اولویت زندگی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین اصول زندگی مشترک همین مسئله است. اگر همسر شما نفر اول در تصمیمات، انتخابات، مشورت‌ها، اهداف و برنامه‌ریزی‌های شما نباشد به دوست‌داشتن و علاقه شما شک می‌کند و این مسئله خدشه اساسی براعتماد زوجین وارد می‌کند. همیشه و در هر جمعی همسر خود را تحسین کرده و از اینکه با وی ازدواج کرده‌اید، اظهار رضایت کنید. بگذارید همه بدانند که ایشان نه فقط اسمی در شناسنامه شما بلکه شریک تمام هیجانات، احساسات و تمام لحظات زندگی شماست. نمی‌دانید با این کار چقدر حس اعتماد را در او تقویت خواهید کرد.

به انتخاب او احترام بگذارید

همیشه حرمت شریک زندگی‌تان را حفظ کنید، به تصمیمات و انتخاب‌های همسر خود احترام بگذارید و آن‌ها را بپذیرید. با این پذیرش در واقع وی را می‌پذیرید و تمام و کمال در او حس خوبی را ایجاد می‌کند. از انتخاب‌هایش خرده نگیرید حتی اگر انتخاب‌های جالبی نباشد یا حتی اگر شکست بخورد تو تنها کسی هستی که می‌تواند در وقت شکست احساس خوبی بدهد و وی را دلگرم کند.

دور بقیه را خط بکشید!

دور خانم‌ها و آقایان دیگر را خط بکشید. به این معنی که لزومی ندارد از خانم و آقایی تعریف کنید. هر چقدر هم که بی‌منظور این عمل از شما سر بزند همسر شما را دچار سوء‌تفاهم می‌کند. می‌توانید راجع به همکار، فامیل و... صحبت کنید، اما این صحبت نباید بار هیجانی و عاطفی زیادی داشته باشد چراکه برای شما دردسر ایجاد می‌کند، اصلاً چه لزومی دارد وقتی شما بهترین همسر دنیا را در کنار خود دارید از بقیه تعریف کنید؟

برای همسر خود وقت بگذارید

به جای حضور در فضا‌های مجازی زمان خود را در کنار خانواده سپری کنید. پای صحبت‌های همسرتان بنشینید و به بچه‌ها بیشتر توجه کنید. برای مشکلات زندگی مشورت کنید و چاره‌ای بیندیشید. برای زندگی خود برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید. همسر شما باید متوجه این موضوع بشود که شما دلسوز زندگی و بچه‌های خود هستید. البته خودتان را هیچ وقت فراموش نکنید. اول برای خودتان زمان خرج کنید. نمی‌گویم در فضای مجازی چرخ نزنید، اما نباید نسبت به خانواده خود بی‌توجه شوید.

به همدیگر عشق بورزید

به هر شکل ممکن به یکدیگر عشق بورزید. چه به صورت کلامی با جمله‌هایی، چون «من دوستت دارم»، «همیشه بهت افتخار می‌کنم»، «تو بهترین همسر و همدلی برای من»، «تو بسیار زیبایی»، «ما خیلی یکدیگر را درک می‌کنیم»، «ما خیلی با هم خوشبختیم» و... چه به صورت غیرکلامی مثل هدیه خریدن جهت قدردانی از زحمات، توجه به انتخاب‌ها و مشورت‌های همسر، گوش شنواداشتن برای صحبت‌های همسر، همدلی و همدردی کردن با او احترام و توجه به خانواده همسر و دوست داشتن آن‌ها همچون خانواده خود. اگر این عشق و علاقه بین شما ابراز نشود، طرفین به فراموشی سپرده می‌شوند و جا برای بی‌اعتمادی باز می‌شود.

با هم گفتگو کنید

گفت‌و‌گوی سالم و در عین حال راحت را بلد باشید. خواسته‌هایتان را به صورت شفاف و عینی بیان کنید. در بیان احساسات و نظرات خود از ضمیر «من» استفاده کنید. این «من» به معنای آن نیست که شما در زندگی «ما» نیستید، این بدان معنی است که شما در عین «ما» بودن در زندگی مشترک هرکدام یک «من» جدا هستید که باید آن را محترم بشمارید. راجع به مشکلات خود صحبت کنید. شاید مشکل شما غیرقابل حل باشد، اما می‌توانید حداقل کاری که می‌کنید این باشد برای حل آن تلاش خود را می‌کنید. در برابر همسر خود و مشکلاتی که در زندگی پیش آمده مسئولیت‌پذیر باشید تا همسر شما از اینکه به شما اعتماد کرده است احساس رضایت داشته باشد. این مسئله را فراموش نکنید که هرچه میزان اعتماد طرفین بیشتر باشد صمیمیت بیشتر و خالصانه‌تر خواهد بود و زندگی شیرین‌تر می‌شود و این زندگی مشترک برای حفظ آن بیشتر ارزش جنگیدن دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار