کد خبر: 1032807
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید: در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با وزارت ورزش در حال گفتگو و پیگیری موضوع تأسیس باشگاه و ایجاد سازوکار عادلانه برای اعزام گیمر‌ها به مسابقات خارجی هستیم.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره متولی ورزش‌های الکترونیک در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک به مهر گفت: در مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، متولی همه بخش‌های اکوسیستم بازی دیجیتال است و مطابق اساسنامه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و وظایف بنیاد آمده و شفاف شده است، قرار بوده موضوعات سیاستگذاری و ریل‌گذاری در حوزه بازی‌ها با یک قرارگاه باشد که قاعدتاً بنیاد در حوزه بازی‌ها دیجیتال است. او ادامه داد: در کشور ما نزدیک ۳۲میلیون نفر بازیکن وجود دارند که ۶۲درصد مرد و ۳۸درصد زن هم هستند و عموم بازی‌ها در پلتفرم موبایل است. این نشان‌دهنده تعداد بالای مصرف‌کننده است و طیف متنوع در رده سنی مختلف طرفدار بازی هستند. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: بخشی از این بازیکن‌ها نیاز‌های مختلفی دارند و ما باید در بخش تولید بازی‌های ایرانی از محصولات حمایت کنیم تا در تجاری‌سازی، رشد و توانمندی ارتقا پیدا و سهم بیشتری از بازار را کسب کنند. در پیمایش اخیر انجام شده از ۱۵بازی پرمخاطب مطابق نظر مخاطبان چهار عنوان از بازی‌های بومی در این لیست قرار دارد. باید این را بدانیم که بازی ایرانی در حال رشد است، هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ توسعه مخاطبانی که دارند. موضوعات محتوایی، فرهنگی و ترویجی در اولویت فعالیت‌ها بنیاد است. در خصوص بازیکن‌های حرفه‌ای هم درصدد استعدادیابی هستیم تا فضای رقابت را برای آنان فراهم کنیم.

او گفت: در خصوص بازیکن‌های حرفه‌ای، بنیاد هر ساله برنامه‌ای دارد که به عنوان جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی است و علاقه‌مندان در این رویداد شرکت می‌کنند و رقابت کاملی شکل می‌گیرد و در دل این مسابقات، منتخبان مشخص می‌شوند و رتبه‌بندی صورت می‌گیرد و در نتیجه بنیاد با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های کشور همانند وزارت ورزش و… از گیمر‌ها حمایت شود که یکی از این حمایت‌ها اعزام به مسابقات بین‌الملی است یا تأسیس باشگاه‌هایی که از گیمر‌ها کم‌کم حمایت کنند تا بتوانند به عنوان بازیکن‌ها حرفه‌ای به باشگاه‌ها راه پیدا کرده و تمرین کنند و هزینه‌هایشان پرداخت شود.

پژمان ادامه داد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این زمینه گفتگو‌هایی با کمیته ملی المپیک داشته و تفاهمنامه‌ای هم در حال امضاست که موضوعات گیمر‌ها را در این راستا مورد حمایت قرار دهیم. همچنین با وزارت ورزش هم در حال گفتگو و پیگیری موضوع ایجاد سازوکار عادلانه برای اعزام‌های خارجی هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار