کد خبر: 1032707
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
افراد چاق که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند ۴۸ درصد بیش از افرادی با وزن طبیعی دچار مرگ می‌شوند، ۷۴ درصد بیشتر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و ۱۱۳ درصد بیشتر روانه بیمارستان می‌شوند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یک تیم از محققان بین المللی با بررسی روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اظهار داشتند: افراد چاق در مقایسه با بیمارانی با وزن طبیعی بیشتر در معرض بیماری کووید-۱۹ و عوارض آن قرار دارند.

به گفته محققان، افراد چاق نه تنها مستعد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند، بلکه به دلیل اینکه سیستم ایمنی آنان در معرض خطر است بیشتر به انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها دچار می‌شوند.

زمانیکه باکتری یا ویروس به بدن حمله می‌کند، سیستم ایمنی بدن باعث التهاب "خوب" می‌شود که اولین موج دفاعی بدن در برابر عامل بیماری زاست. هرچند، سلول‌های چربی موجود در بدن قادر به تقلید از چنین التهابی هستند و مکانیسم دفاعی را گمراه می‌کنند.

به نقل از هندوستان تایمز، وجود سلول‌های چربی مازاد در بدن افراد چاق شرایطی را ایجاد می‌کند که سیستم ایمنی بدن فریب خورده و در تمامی اوقات حتی در صورت عدم تهدید واقعی در حالت آماده باش قرار گیرند. در این شرایط وجود التهاب ناشی از چاقی که تمام شدنی نیست موجب می‌شود فشار مضاعفی بر سیستم ایمنی وارد شود و زمانیکه بدن با عامل بیماری زا روبروست از قدرت کافی برای مقابله با آن برخوردار نباشد که خطر ابتلا به نوع مزمن و جدی بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار