کد خبر: 1032701
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
فایده فلفل تند به دلیل وجود کپسایسین است؛ این ماده یک ترکیب گیاهی زیست فعال است که ترکیب اصلی فلفل قرمز و عامل تندی طعم آن را منجر می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که سلامت معده را حفظ می‌کند ومی تواند زخم معده را درمان کند. این فلفل حاوی آنتی اکسیدان و سایر ترکیباتی است که برای تسکین مشکلات گوارشی مانند اختلالات معده، گاز‌های روده‌ای و اسهال و گرفتگی عضلات عمل می‌کند، زیرا باعث تحریک آب معده شده و بر اسیدیته آن تأثیر می‌گذارد و از تحریک جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از مزایای فلفل تند نقش آن به عنوان یک داروی طبیعی برای مبارزه با سرطان است و طبق مطالعات آمریکایی در مورد سرطان، فلفل با تخریب انواع اساسی رده‌های سلول‌های سرطانی و همچنین درمان سایر سرطان‌ها، به از بین بردن سلول‌های سرطانی در خون و از بین بردن سرطان پروستات کمک می‌کند.

درمان گلو درد

فلفل قرمز حاوی بتاکاروتن و ویتامین A است که به این ادویه رنگ قرمز می‌بخشد. ویتامین A به سلامت سیستم تنفسی، سیستم ادراری و دستگاه گوارش کمک می‌کند. فلفل قرمز همچنین حاوی ویتامین C بوده و به تقویت ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها کمک می‌کنند.

این ماده غذایی برای کسانی که از آلرژی رنج می‌برد نیز مفید است؛ زیرا حاوی کپسایسین است که علائم آلرژیک را کاهش داده و با عفونت‌های مزمن که روی سینوس‌ها تأثیر می‌گذارد مبارزه می‌کند، زیرا حاوی عوامل ضد باکتری است.

فواید فلفل قرمز برای درد مفاصل

فلفل، درد انواع میگرن، سردرد و درد‌های مفصلی آرام می‌کند. با قرار دادن آن روی پوست می‌توان از وجود ماده شیمیایی P که ماده انتقال پیام به مغز است، کاست.

بهبود عملکرد مغز

فلفل قرمز حاوی آهن و اکسیژن است که جریان خون را افزایش می‌دهد و در تولید هموگلوبین در مغز نقش دارد و عملکرد شناختی را حفظ می‌کند که این امر احتمال بروز اختلالات شناختی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش می‌دهد.

مهمترین فواید فلفل قرمز برای سلامت مغز و قلب

فواید فلفل قرمز برای سلامت قلب

یکی از فواید فلفل قرمز این است که باعث افزایش سلامت قلب و عملکرد آن می‌شود فلفل قرمز همچنین میزان کلسترول در خون و رسوبات چربی را کاهش می‌دهد و در نتیجه از لخته شدن خون زیاد جلوگیری کرد، به گردش خون کمک می‌کند و رگ‌های خونی را گسترش می‌دهد.

ایمنی بدن را تقویت می‌کند

فلفل قرمز حاوی مقادیر زیادی ویتامین اعم از ویتامین A و ویتامین C است. ویتامین A برای حمایت از بافت‌های غشای مخاطی مانند مجاری تنفسی، دستگاه‌های روده و سیستم ادراری کار می‌کند و ویتامین C به تشکیل و حفظ بافت‌های پیوندی و قلبی عروقی کمک می‌کند. از جمله دیگر مزایای فلفل تند از بین بردن میکروب‌ها و مواد تحریک کننده در بدن است و در صورت استعمال آن روی بینی باعث آب ریزش بینی می‌شود. همچنین به کاهش پسوریازیس کمک می‌کند، بیماری که باعث خارش پوست و منجر به ظهور لکه‌های پوستی زشت می‌شود..

زیان‌های فلفل قرمز

خوردن زیاد فلفل قزمر ممکن است باعث درد و سوزش معده و درد در ناحیه شکم شود. همچنین فلفل قرمز ممکن است باعث گرفتگی عضلات و اسهال همراه با درد شود که برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر شایع است.

خطر فلفل قرمز برای بیماران سرطانی

فلفل قرمز حاوی ماده کپسایسین است که در هنگام زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث آسیب از جمله افزایش احتمال سرطان، به ویژه در معده، کیسه صفرا، دهان و گلو شود، اما فلفل قرمز باعث سرطان نمی‌شود، ولی ممکن است در موارد زیادی احتمال عفونت را افزایش دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار