کد خبر: 1032670
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
اعضای یک باند سرقت که با دزدیدن چک، از فروشندگان لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه کلاهبرداری می‌کردند بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه‌سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری روی میز کارآگاهان پلیس قرار گرفت. براساس اوراق پرونده مردی به مأموران پلیس خبر داده بود که کیف وی که حاوی دسته چک بوده سرقت شده و چک‌های او در سراسر کشور خرج شدن است.

یکی از افرادی که چک سرقت شده را به بانک برده بود، گفت: من در یکی از شهر‌های شرقی کشور مغازه فروش گوشی تلفن همراه دارم. به خاطر شیوع کرونا بیشتر به صورت مجازی فعالیت می‌کنم. یک روز مردی تماس گرفت و سفارش گوشی داد و گفت که در قبال خرید به من چک می‌دهد. ابتدا قبول نکردم، اما آن مرد با چرب زبانی من را قانع کرد و چک را به نام من صادر و برایم ارسال کرد. من هم سفارش او را برایش فرستادم، اما وقتی برای نقد کردن چک راهی بانک شدم متوجه شدم که چک سرقتی است. تحقیقات پلیس در این باره نشان داد که متهمان با پرسه در فضای مجازی به این شیوه از فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه و لپ تاپ خرید می‌کنند که سرانجام متهمان که فرهاد و یاسر نام داشتند، شناسایی و بازداشت شدند. متهمان در بازجویی‌ها به سرقت دسته چک و کلاهبرداری به این شیوه اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: در بررسی‌های پلیس مشخص شد که بیشتر شاکیان اهل یکی از شهرستان‌های شرقی کشور هستند، بنابراین پرونده به همراه متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آن شهر ارجاع شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار