کد خبر: 1032664
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
مهدی طارمی زمینه‌ساز قهرمانی پورتو
روز‌های خوب مهدی طارمی در پورتو همچنان ادامه دارد. مهاجم ایرانی بعد از تلاش و ممارست در جلب نظر سرمربی حالا یکی از بازیکنان کلیدی پورتو محسوب می‌شود تا جایی که در بازی‌های مهم در سرنوشت این تیم پرتغالی با گلزنی و گرفتن پنالتی‌های حساس تأثیر مستقیم می‌گذارد. طارمی این‌بار در سوپرکاپ پرتغال هنرش را در به دست آوردن ضربه پنالتی به نمایش گذاشت.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پیوستن به پورتو فرصت خوبی بود برای مهاجم بوشهری که رؤیاهایش را در فوتبال اروپا به واقعیت تبدیل کند. مهدی طارمی بعد از درخششی که در تیم ریو‌آوه داشت با قراردادی چهار ساله به پورتو پیوست تا حضور در لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه کند. او اگرچه در بازی‌های ابتدایی فصل نیمکت‌نشینی‌های زیادی را تحمل کرد و تنها به عنوان بازیکن ذخیره، آن‌هم برای دقایقی کوتاه به میدان می‌رفت، اما ناامید نشد و توانست رضایت سرجیو کونسیسائو را جلب کند. سرمربی پورتو در ۹ بازی آخر تیمش در هفت مسابقه مهاجم ایرانی خود را از ابتدا در ترکیب قرار داد تا با اتکا به هنر او، پورتو حریفان را راحت‌تر شکست دهد. طارمی در فصل ۲۰۲۱ – ۲۰۲۰ تاکنون دو گل در لیگ برتر به ثمر رسانده، سه پاس گل داده و دو گل هم در جام حذفی زده است. از شش بازی پورتو در لیگ قهرمانان هم در سه بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و امیدوار است در یک‌هشتم نهایی اروپا و در مقابل یوونتوس شانس بازی برابر کریس رونالدو را داشته باشد.

مهدی طارمی غیر از گلزنی یک هنر دیگر هم دارد؛ مهارت در گرفتن پنالتی. ایرانی‌ها از این موضوع مطلع بودند و حالا پرتغالی‌ها نیز به این واقعیت پی برده‌اند. دیدار سوپرکاپ پرتغال موقعیت تازه‌ای بود برای لژیونر کشورمان تا نقش مؤثری در پیروزی پورتو و کسب یک جام ارزشمند داشته باشد. دیدار پورتو – بنفیکا در حالی با برتری ۲ بر یک تیم طارمی به پایان رسید که مهاجم ایرانی یک خطای پنالتی در محوطه جریمه بنفیکا گرفت و اولیویرا در دقیقه ۲۲ گل اول پورتو را به ثبت رساند. قهرمانی پورتو در سوپرکاپ اولین جامی است که طارمی با این تیم کسب می‌کند. عملکرد او در این بازی درخشان بود و از نظر فنی نیز نمره بالایی گرفت و حتی برخی رسانه‌ها هم عنوان بهترین بازیکن میدان را به طارمی دادند.

هر بازیکنی نمی‌تواند مدافعان و دروازه‌بان حریفان را در محوطه جریمه وادار به خطا کند، اما آقای گل سابق فوتبال کشورمان این هنر را دارد و تا اینجا در فوتبال پرتغال از این توانایی خود به خوبی استفاده کرده است. پنالتی که طارمی در سوپرکاپ گرفت سومین پنالتی بود که این بازیکن برای پورتو دشت کرده است. مهدی طارمی که فصل گذشته برای ریوآوه بازی می‌کرد ۱۰ پنالتی نیز برای این تیم گرفته بود و در این فصل هم سه پنالتی برای پورتو به ارمغان آورده است. طارمی بعد از جشن قهرمانی تمرکز بالای تیم را عامل برتری برابر بنفیکا عنوان کرد: «باید این قهرمانی را به تمام بازیکنان، کادر فنی و هواداران تبریک بگویم. ما در این بازی از دقیقه اول تا پایان بازی تمرکز بالایی داشتیم و در این بازی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتیم و در نهایت نیز به پیروزی رسیدیم.»

زیرکی مهاجم پورتو، اما به مذاق هواداران تیم‌های رقیب خوش نیامده است. بعد از اینکه بنفیکا در دیدار سوپرجام تن به شکست داد و یک جام از کف این تیم رفت، هواداران بنفیکا در شبکه‌های مجازی از تصمیم داور در گرفتن پنالتی انتقاد کردند. مهدی طارمی در محوطه جریمه بنفیکا با سنگربان این تیم تک به تک شد و ولاچومیدوس چاره‌ای جز زدن طارمی نداشت. خطای دروازه‌بان و نحوه افتادن طارمی روی زمین داور را متقاعد کرد تا پنالتی اعلام کند. منتها طرفداران بنفیکا معتقدند مهاجم ایرانی در این صحنه اغراق کرده و همچون یک شیرجه‌رو روی زمین افتاده است. با این حال داور مسابقه قاطعانه نقطه پنالتی را نشان داده و اولین گل تیم قهرمان روی همین ضربه به ثمر رسیده است. به نظر می‌رسد هواداران بنفیکا به خاطر رقابت سنتی که با پورتو دارند، حاضر نیستند خطای دروازه‌بان تیم‌شان را بپذیرند. به هر حال تأثیر این پنالتی در قهرمانی پورتو زیاد بود و احتمالاً از این پس مربیان تیم‌های رقیب قبل از هر بازی با بازیکنان‌شان نسبت به توانایی طارمی در گرفتن پنالتی هشدار خواهند داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار