کد خبر: 1032621
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
در پی جدیدترین جنایت افسر پلیس آمریکا در به قتل رساندن یک شهروند 47 ساله سیاهپوست غیرمسلح در «کلمبوس»، گروهی از معترضان آمریکایی با برگزاری تظاهرات، خواستار اجرای عدالت درباره وی شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در پی جدیدترین جنایت افسر پلیس ۴۴ ساله شهر «کلمبوس» ایالت «اوهایو» علیه «آندری هیل» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست غیرمسلح موج جدیدی از اعتراضات علیه تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا با اقلیت‌ها و به ویژه سیاهپوستان را به راه انداخت.

روز گذشته (پنجشنبه)، یک کلیپ ویدئویی منتشر شد که «ادم کوی» افسر پلیس ۴۴ ساله آمریکایی را در حالی نشان داد که به هیل در حالیکه تنها یک تلفن همراه به دست داشت، شلیک کرد و او را کشت.

طبق گزارش شبکه «تی آر تی»، در پی قتل هیل، معترضان آمریکایی روز گذشته با دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن جمله «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» به خیابان‌های اوهایو آمدند و با سردادن شعارهایی علیه نژادپرستی پلیس آمریکا خواستار اجرای عدالت برای این شهروند سیاهپوست آمریکایی شدند.

هیل بامداد سه‌شنبه به وقت محلی هفته جاری در گاراژ خانه خود ایستاده بود که دو افسر پلیس به وی نزدیک می‌شوند و کوی چندین بار به سمت او تیراندازی می‌کند.

تصاویر ضبط شده توسط دوربینی که بر روی لباس افسر پلیس نصب شده، نشان می‌دهد که «ادم کوی» افسر پلیس ۴۴ ساله به همراه یک افسر پلیس دیگر که هویت وی نامشخص است، بامداد روز سه‌شنبه هفته جاری یک تماس تلفنی درباره مردی که در یک منطقه مسکونی، رفتار عجیب و غریبی دارد، دریافت می‌کنند.

افسران پلیس به محض رسیدن به محل حادثه، با «آندری هیل» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست که در گاراژی ایستاده بود، مواجه می‌شوند.

آندری هیل در حالیکه یک تلفن همراه به دست داشت، گام‌هایی به سمت افسران پلیس برمی‌دارد اما درست ثانیه‌هایی بعد، کوی اسلحه خود را بیرون می‌آورد و به سمت هیل تیراندازی می‌کند که لحظاتی پس از آن، هیل بر اثر شدت جراحات جانش را در همان صحنه حادثه از دست می‌دهد.

انتشار این نوار ویدئویی واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشت که در نتیجه آن «توماس کوئینلان» افسر پلیس کلمبوس روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که در صدد اخراج کوی به اتهام سوء رفتاری که موجب مرگ یک نفر شده، می‌باشد.

طبق گزارش شبکه «تی آر تی»، دومین باری است که در ماه جاری میلادی (دسامبر) یک سیاهپوست آمریکایی تحت شرایط سؤال برانگیزی در «کلمبوس» مرکز ایالت اوهایو به دست یک افسر پلیس به قتل می‌رسد.

پیش از این نیز «کیسی کریستوفر گودسان» شهروند سیاهپوست ۲۳ ساله در تاریخ چهارم دسامبر (۱۴ آذرماه) در مقابل خانه‌اش به دست معاون کلانتر شهرستان «فرانکلین» به ضرب گلوله کشته شد.

خانواده گودسان گفتند که پسر آنها یک ساندویچ به دست داشت که مأموران پلیس گمان کرده بودند، وی اسلحه دارد و بدون بررسی به سمت وی شلیک کردند و او را کشتند.

جدیدترین جنایت پلیس اوهایو علیه شهروند سیاهپوست آمریکا، حتی شهردار کلمبوس را نیز به واکنش واداشت به طوریکه طی اظهاراتی با محکوم کردن این اقدام بعنوان «بی‌اعتنایی تعجب آور افسر پلیس به جان افراد»، خواستار اخراج وی شد.

شهردار کلمبوس با اشاره به این موارد گفت: «دیگر بس است. این جامعه خسته است. جامعه سیاهپوستان آمریکا ترسیده‌اند و نگران و خشمگین هستند. این یک بی‌اعتنایی تعجب آور به زندگی افراد است». (جزئیات بیشتر)

اوایل خردادماه بود که یک کلیپ ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان منتشر شد که در آن یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» به مدت ۹ دقیقه زانوی خود را بر روی گردن «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست آمریکایی قرار داد و در حالیکه او می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد، هیچ واکنشی نشان نداد. در نهایت این شهروند آمریکایی جان خود را از دست داد.

به دنبال انتشار کلیپ ویدئویی قتل فلوید، تظاهراتی از شهر مینیاپولیس در اعتراض به رفتارهای خشونت‌بار پلیس آمریکا با سیاهپوستان آغاز شد و کم کم به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر جهان گسترش یافت.

از زمان قتل فلوید تاکنون، کلیپ‌های ویدئویی متفاوتی از خشونت‌های پلیس با سیاهپوستان در شهرها و ایالات متخلف آمریکا منتشر شده است که واکنش‌های منفی بسیار زیادی را به همراه داشته است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار