کد خبر: 1032519
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح جی نف (پایگاه نشانی ملی مکان مرجع) در یکی از مناطق تبریز، گفت: با اجرای این طرح اطلاعات به صورت دایم به روزرسانی شده و در شرایط خاص همچون شیوع کرونا بیماریابی و خدمات دهی به راحتی انجام می‌شود.

محمدرضا پورمحمدی   در جلسه بررسی امکان اجرای پروژه G-NAF (پایگاه نشانی ملی مکان‌مرجع) افزود: جی نف یک طرح ملی است که هدف آن کسب اطلاعات به روز و به هنگام از تمامی اشخاص، املاک، فعالیت ها، خدمات و تاسیسات است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا برای ارایه خدمات و بیمار یابی این طرح به صورت پایلوت در منطقه هفت شهرداری تبریز اجرا می شود تا با در دست داشتن اطلاعات کامل خدمات مربوط به کرونا انجام گیرد.

پورمحمدی تاکید کرد: زیرساخت های اجرایی این طرح به طور کامل در استان فراهم است و تمامی اطلاعات دستگاه های مختلف اعم از آب، برق، گاز و کاربری اراضی موجود است و به دنبال یکپارچه سازی و به روزرسانی اطلاعات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات مروبط به کد پستی و ژئوکد در کل استان در دسترس می باشد و به دنبال جمع آوری اطلاعات جمیعتی و شناسه ای جمعیت استان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط، مکلف به همکاری ویژه برای اجرای هرچه بهتر و موفق این طرح هستند و همکاری نکردن هر دستگاه نشان دهنده وجود ضعف در آن سیستم است.

وی گفت: باید قانون الزام کدپستی و کدملی ابلاغ شود و سازمان برنامه و بودجه تکالیفی را که در قانون ابلاغ شده را گزارش دهد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: پایگاه ملی نشانی مکان محور (GNAF) در واقع پروژه ای با هدف تدوین و پیاده سازی یک استاندارد ملی برای نشانی است که هدف اصلی آن تولید نشانی استاندارد و یکتا برای تمامی مکان های مسکونی و تجاری در نقاط شهری و روستایی کشور می باشد. 

مسعود پزشکیان با بیان اینکه فساد در کشور به خاطر نبود اطلاعات درست از افراد و مکان ها است، گفت: اگر جی نف اجرا شود، خیلی از مسایل از جمله فرار از مالیات، زمین خواری و پولشویی و فساد نیز حل می شود.

وی تاکید کرد: تمام ادارات موظف به ارائه اطلاعات خود برای یکپارچه سازی جهت اجرای این طرح هستند .

مدیر کل پست استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی جزو استان های پیشرو در اجرای پروژه جی نف است و در بیشتر شهرستان های استان کدهای پستی به روز شده و دارای ژئوکد هستند.

محمد پوربزرگ افزود: هدف از این طرح، ژئو کد کردن اطلاعات جامع مکانی می‌باشد و همه دستگاه های دولتی موظف به همکاری هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات مکانی به صورت جزیره‌ای شده بود و هر سازمان به طور جداگانه و به فراخور کار و حرفه‌ خود اقدام به ثبت اطلاعات مکانی کرده بود، طرح ملی جی نف در راستای حل این مشکل و یکپارچه‌سازی آدرس‌ها اجرا شد.

وی اظهارکرد: تمامی آدرس‎های دستگاه‌ها و کدهای شناسایی در قالب این سیستم ثبت شده است و هر سازمانی می‌تواند از خروجی این سیستم متناسب با نیازهای خود استفاده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر