کد خبر: 1032498
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، به صورت آنلاین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حمید نیلی دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت در ابتدای مراسم اختتامیه این جشنواره، گفت: هنر پدیده‌ای شگرف است که تصویر را به ذهن و کلام را به جان منتقل و در نهاد انسان منقش می‌کند و فرهنگ می‌آفریند. در این میان هنر فاخر تئاتر چه جذاب ارزش‌ها و مفاهیم والای انسانی را در شعر بر احساس صحنه به ظهور می‌رساند و تا مدت‌ها ماندگار می‌کند. وی افزود: از جمله مفاهیم مقدس اعصار مختلف مقاومت است که در این چند ماه هنرمندان عرصه نمایش توانستند غزل مقاومت را در جملات پرمغز نمایشنامه بسرایند و جان کلام را در حرکات فاخر نمایش به تصویر بکشند. این هنر ارزشمند که از تلاقی هنر اجرا و هنر مشاهده قدرت می‌یابد، در این دوره با تهدید کرونا روبه‌رو شد و جای خالی علاقه‌مندان به شدت محسوس بود. این شرایط اگر چه ما را وادار به برگزاری آنلاین جشنواره کرد، اما ظرفیت‌های جدیدی برای مدیران و هنرمندان فراهم کرد که قطعاً در آینده موجب تحولات جدی برای این هنر است.

نیلی در ادامه گفت: از ویژگی‌های دوره هفدهم حضور پررنگ دانشجویان بود که به خلق نگاه‌های نو در این عرصه منجر شد و به فضای گرم این دوره افزود. حضور صنعت در عرصه نمایش نیز دیگر ویژگی این جشنواره بود که با وجود مشکلات اقتصادی دو مجموعه مس‌سرچشمه رفسنجان و همراه اول با آغوش باز از این رویداد استقبال و ما را حمایت کردند. امیدواریم این جشنواره فتح بابی برای همکاری گسترده‌تر بین صنعت و هنر شود. مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت با تقدیر از دو چهره هنرمند در حوزه مقاومت همراه بود. نصرالله قادری و کوروش زارعی به دلیل سال‌های فعالیت هنری در تئاتر به ویژه تئاتر مقاومت تجلیل شدند. زارعی در این مراسم گفت: افتخار من این است که محصول انقلاب و حوزه هنری هستم و یک روز در همین صحنه یکی از اساتید مرا برای کاری دعوت کرد، اما مرا برای اجرا دعوت نکرد، بعد فهمیدم که عده‌ای گفته بودند مرا دفاع مقدسی خوانده است! من افتخار می‌کنم که دفاع مقدسی هستم و افتخار می‌کنم این عنوان را دارم. محمدیاشار نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند، قادر آشنا مدیر کل هنر‌های نمایشی، ایوب آقاخانی، داریوش نصیری، حسین مسافرآستانه، امیرحسین شفیعی دبیران و داوران جشنواره از جمله حاضران در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار