کد خبر: 1032347
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
وزیر کشور:
نشست مشترک هماهنگی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و چند تن از اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: نشست مشترک هماهنگی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و چند تن از اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

این نشست مشترک به منظور ایجاد هماهنگی های لازم میان ستاد انتخابات و وزارت کشور با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بررسی روند انتخابات گذشته و بررسی برخی موضوعات برای ممانعت از بروز مشکلات در اجرا، در راستای اتخاذ سیاست واحد از سوی این هیات و وزارت کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور پس از شنیدن نظرات اعضای حاضر در جلسه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: پیش از این در ۱۳۹ شهر انتخابات کاملا الکترونیکی برگزار کرده ایم و در انتخابات پیش رو هم می توانیم از این امکان استفاده کنیم.

وی افزود: انتخابات تمام الکترونیک در دوره های قبل در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورایاری ها، اصناف و حتی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است و در این مسیر مشکل خاصی نداریم.

وزیرکشور همچنین عنوان کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا می تواند با جلب نظرات مشورتی ستاد انتخابات کشور، دستورالعملی در چارچوب قانون برای نظارت بر انتخابات شوراها تنظیم کند تا بر مبنای آن عمل شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا طوری برنامه ریزی کند که با زمان‌بندی مناسب، پیش از آغاز زمان تبلیغات، بررسی صلاحیتها نهایی و اعلام شود.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت مشارکت فراگیر مردم در انتخابات گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فضایی برای حضور همه مردم در عرصه است و این انتخابات احساس ملموس تری در مردم در راستای سهیم بودن در انتخابات ایجاد می کند، لذا باید تلاش کنیم مردم برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همانند سالهای گذشته شور و نشاط مضاعفی داشته باشند، بسترهای لازم را ایجاد کنیم تا مردم فعال شوند و همه اقشار وارد عرصه انتخابات شوند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه از ابتدا در جریان سیاست گذاری های مرتبط با انتخابات و برگزاری انتخابات ها بوده ام، باید بگویم ایده برگزاری همزمان چند انتخابات در راستای صرفه جویی اقتصادی کلان کشور، جلوگیری از درگیری کشور در دوره های مختلف با موضوع انتخابات و چالش های ناشی از آن و پیشگیری از اتلاف وقت و منابع شکل گرفت، لذا هر نوع تغییر در قوانین برگزاری انتخابات باید از تمامی جوانب سنجیده شود تا اخلالی در فرایند برگزاری انتخابات ایجاد نشود.

حمیدرضا کاظمی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در این نشست مشترک ضمن طرح دیدگاه ها، نقطه نظرات و درخواست های هیأت، محورهایی از جمله تلاش در جهت الکترونیکی کردن اخذ و شمارش آرا در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شرایط ناظرین و ترکیب هیاتهای نظارت بر انتخابات شوراها در استانها، ثبت مهر هیئت نظارت در تعرفه های اخذ رای، کمک استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها برای تامین تجهیزات هیات های نظارت استانها، هماهنگی به منظور قراردادن پرونده داوطلبان و استعلامات هیات اجرایی در اختیار هیاتهای نظارت در راستای جلوگیری از دوباره کاری و طولانی شدن بررسی صلاحیتها و همچنین بررسی اعتبارات در نظر گرفته شده برای برگزاری این انتخابات از سوی اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را مطرح کرد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نشست مشترک امروز، مسئولان ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات، ثبت نام به صورت الکترونیکی خواهد بود، بر ترجیح استفاده از صندوق های اخذ رای الکترونیکی در کلانشهرها، لزوم ایجاد بسترهای لازم برای ثبت نام الکترونیکی انتخابات، پیش بینی هزینه ها و منابع لازم در جهت به کارگیری نیروهای مورد نیاز در شعب اخذ رای، هماهنگی تیم های فنی مجلس شورای اسلامی با تیم فنی ستاد انتخابات کشور تأکید کردند.

همچنین اعلام شد؛ در صورتی که با هماهنگی هیات نظارت شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی، معتمدین هیاتها یکسان شود، روند اجرای انتخابات، تسهیل خواهد شد.

در این جلسه با اشاره به اینکه تمامی فرایندهای انتخابات به جز دو فرایند اخذ و شمارش آرا، الکترونیکی شده است، یادآوری شد: در انتخابات دور قبل شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ در ۱۳۹ شهر، در ۲۸ استان اخذ و شمارش الکترونیکی آراء اجرایی شد که ۹۶۴۴ شعبه مجهز شد و ۸ میلیون و ۶۰ هزار نفر از این طریق رای دادند و در مجموع حدود ۲۰ درصد آرای دور قبل انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی اخذ و شمارش شد. 

گفتنی است؛ سید نظام‌الدین موسوی، سیدمصطفی میرسلیم، محسن پیرهادی، صالح جوکار و حمیدرضا کاظمی بر اساس رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده اند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
1
چقدر این دولت ما پیشرفته است!
حتی در آمریکا هم نمیتوانند انتخابات را تمام الکترونیک برگزار کنند ولی ما میتوانیم جالب نیست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار