کد خبر: 1032327
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
مجموعه برنامه‌های شب یلدایی تلویزیون باز هم میدانی برای حضور چهره‌های حاشیه‌ساز بود که بعضاً سبک زندگی آن‌ها با جامعه مسلمان ایران کیلومتر‌ها فاصله دارد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: اگر قرار بود بر اساس گزارش‌های خبری تلویزیون از سبک زندگی برخی چهره‌ها درباره محتوای برنامه‌های شب یلدایی تلویزیون قضاوت شود، باید گفت همه این برنامه‌ها با بهادادن و دامن زدن به شهرت چهره‌ها در راستای معروفیت بیش از پیش آن‌ها گام برداشتند و به نوعی در سیستم تبلیغاتی سلبریتی‌زده، حل شده‌اند.

مجموعه برنامه‌های شب چله تلویزیون که همزمان با روز پرستار نیز بود، با تبعیت از الگوی قدیمی و تکراری دعوت از چند سلبریتی سینمایی و ورزشی بار دیگر دست خالی تلویزیون در ارائه محتوای سالم را رو کرد. عجیب‌ترین اتفاق در این باره حضور صاحب پینگیل بود. پینگیل سگ یکی از بازیگران گمنام است که اخیراً با انتشار یک ویدئو در فضای مجازی به شهرت رسید. بازیگر مذکور در حرکتی خلاف عرف جامعه ایرانی از پیدا شدن سگ خود یک ویدئو پر کرده بود و از این اتفاق همراه با همسرش به طرزی عجیب ابراز احساسات می‌کرد. گویی سگ خانم بازیگر در حد فرزند او برایش ارزش دارد.

توجه بیش از حد برنامه‌های شب چله به اینکه حتماً مهمان سلبریتی داشته باشند، باعث شد در قحطی چهره‌های مجاز برای حضور در تلویزیون، حتی پای بازیگران درجه چندم به آنتن تلویزیون باز شود. فرهنگ‌سازی از طریق دعوت از چهره‌های حاشیه‌ساز در تلوزیون مسئله‌ای تکراری است. خانم بازیگر، مدتی قبل درباره گم شدن و پیدا شدن سگ خانگی‌اش که آن را «پینگیل» صدا می‌زند، با انتشار ویدئویی از پیدا شدن سگ و بازگشت آن به خانواده ابراز شور و شادی می‌کرد و آنچنان تحت تأثیر پیداشدن پینگیل بود که اشک می‌ریخت! این بازیگر در شب یلدا مهمان تلویزیون بود. به عبارت بهتر، صداوسیما درست برخلاف آنچه ادعا می‌کند به طرزی موزیانه مدافع سبک زندگی غربی سلبریتی‌هاست و در عمل با الگوبرداری از شو‌های خارجی تلاش می‌کند همان راهی را پیش بگیرد که سلبریتی‌ها دوست دارند.

فقر محتوایی در تولید ویژه‌برنامه‌های شب یلدا که یک مناسبت تقویمی و ثابت در تلویزیون به شمار می‌رود، مسئله‌ای تکراری است که با تغییر مدیران شبکه‌ها و حتی معاونان سیما نیز تغییر نکرده است و حتی امید نمی‌رود برای نوروز پیش رو نیز اتفاق خاصی در این زمینه رخ دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
1
0
تعجب اینجاست که بهترین برنامه ها یی که مردم را بطور سالم شاد میکنند به بهانه های مختلف حذف میشوند و از سویی از هجوم فرهنگ غربی صحبت میشود و از سوی دیگر پیدا شدن یک سگ که حتی غرب هم برای نگهداری آن قوانین سختی دارد اینقدر مهم میشود !!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار