کد خبر: 1032312
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
نگاهی به آغاز دور جدید اردوی کشتی آزاد و فرنگی
اولین مأموریت کشتی در راه المپیک، کسب سهمیه کامل این مسابقات است و به گفته محمدی و بنا پس از کسب سه سهمیه، آن‌ها فعلاً برای به دست آوردن سه سهمیه باقی مانده برنامه‌ریزی می‌کنند تا با شش سهمیه مرداد سال آینده، شاگردان‌شان را روی تشک المپیک کوچ کنند.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: پس از پایان لیگ برتر کشتی حالا همه نگاه‌ها رو به تیم‌های ملی آزاد و فرنگی است که اردوهای‌شان را برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه و المپیک از دیروز در خانه کشتی آغاز کرده‌اند، اردو‌هایی که تا تابستان آینده به تناوب ادامه دارد تا شاگردان غلامرضا محمدی و محمد بنا راهی المپیک توکیو شوند. رقابت‌هایی که مانند همیشه کشتی امید اول کاروان کشورمان است و خیلی‌ها روی مدال‌های گوش‌شکسته‌ها در توکیو حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را از اهالی کشتی انتظار دارند. البته اولین مأموریت کشتی در راه المپیک، کسب سهمیه کامل این مسابقات است و به گفته محمدی و بنا پس از کسب سه سهمیه، آن‌ها فعلاً برای به دست آوردن سه سهمیه باقی مانده برنامه‌ریزی می‌کنند تا با شش سهمیه مرداد سال آینده، شاگردان‌شان را روی تشک المپیک کوچ کنند. با توجه به زمانبندی جدید اعلام شده توسط اتحادیه جهانی کشتی، ملی‌پوشان کشورمان باید فروردین سال آینده در مسابقات کسب سهمیه در چین به میدان بروند.

۳+۳

کشتی آزاد در شرایطی استارت جدی‌اش را برای المپیک از دیروز در خانه کشتی زده که آزادکاران تا امروز توانسته‌اند سه سهمیه از شش سهمیه این رقابت‌ها را در رده آزاد کسب کنند. تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکار‌های جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان که شهریورماه سال گذشته در نورالسلطان برگزار شد، توانست در وزن‌های ۵۷ کیلوگرم توسط رضا اطری، ۸۶کیلوگرم توسط حسن یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم توسط یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شود. با توجه به این سهمیه‌های کسب شده، ملی‌پوشان کشتی آزاد باید در رقابت‌های گزینشی برای کسب سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم شرکت کنند.

حالا با توجه به سه وزن باقی مانده، تمرکز بیشتر کادر فنی روی سه وزنی است که هنوز آزادکاران موفق به کسب سهمیه نشده‌اند. در سه وزن باقی مانده که آزاد سهمیه نگرفته است، در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی، مرتضی قیاسی، امیرحسین مقصودی و حسن عبادی به تیم ملی دعوت شده‌اند که شانس یزدانی برای حضور در کسب سهمیه بیشتر به نظر می‌رسد. در وزن ۷۴ مصطفی حسین‌خانی، یونس امامی، جمال عباد و حسین اباذری دعوت شده‌اند که رقابت برای ملی‌پوش اصلی بین امامی و حسین‌خانی خواهند بود. در در وزن ۹۷ محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیج و علی شعبانی توسط غلامرضا محمدی به اردوی تیم ملی فراخوانده شده‌اند که به نظر می‌رسد رقابت بین گلیج و محمدیان برای اعزام به قهرمانی آسیا و کسب سهمیه خواهد بود.

غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی دیروز درباره رقابت‌های کسب سهمیه به خبرگزاری ایرنا گفت: «کسب سهمیه، سختی‌های خودش را دارد، به خصوص در وزن‌های ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم و با این شناخت برای رقابت‌های کسب سهمیه می‌رویم و با توجه به محدودیت زمان، این امر کارمان را سخت می‌کند، چراکه زمان را از دست داده‌ایم و اگر می‌خواستیم برنامه‌های فنی و تکنیکی را در اردو‌ها ارائه دهیم باید زمان بیشتری داشته باشیم که این زمان را اکنون از دست داده‌ایم. در ابتدا باید سهمیه‌های کشتی در المپیک را به‌طور کامل به دست آوریم و بعد از آن مهیای حضوری قدرتمند در بازی‌های المپیک توکیو شویم.»

فرنگی مشابه آزاد

کشتی فرنگی هم وضعیتی مشابه آزاد دارد. در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی‌منجزی کشتی‌گیران کشورمان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم هستند که توانستند سهمیه‌های المپیک را به دست آورند تا نمایندگان کشورمان برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم رقابت کنند. در این سه وزن برای آخرین اردوی فرنگی در ۶۷ کیلو حسین اسدی، محمدرضا گرایی و دانیال سهرابی دعوت شده‌اند که شانس گرایی برای رسیدن به دوبنده بیشتر است. در ۸۷ کیلو هم حسین نوری، رامین طاهری و ناصر علیزاده در اردو حضور دارند که به نظر می‌رسد نوری نفر اول بنا در این وزن باشد. در ۹۷ کیلو هم محمدهادی ساروی، مهدی بالی، مهدی علیاری و وحید دادخواه دعوت شده‌اند که ساروی و علیاری شانس بیشتری دارند.

محمد بنا درباره مسابقات کسب سهمیه گفته است: «ما سعی می‌کنیم این مدت باقیمانده را اگر این ویروس اذیت نکند اردو‌های مستمر داشته باشیم تا در چین کار را تمام کنیم و بتوانیم در سه وزن باقیمانده سهمیه المپیک بگیریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار