کد خبر: 1032294
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
در آیین بهره‌برداری از ۲۸هزار پروژه اقتصادی بنیاد برکت مطرح شد
آیین بهره‌برداری از هزاران پروژه زیربنایی، اقتصادی و اشتغالزایی بنیاد برکت برگزار شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: همزمان با آغاز چهاردهمین سال تأسیس بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام، آیین بهره‌برداری از ۲۸ هزار پروژه اقتصادی در مناطق محروم کشور برگزار شد.

رئیس مجلس در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های ستاد اجرایی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در عرصه‌های مختلف با یک تلاش جهادی، نگاه علمی وکاربردی و با همان فرهنگ دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کند.

قالیباف بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ما دو بحث مربوط به رفع تحریم و خنثی‌سازی تحریم را داریم، ولی مبنا و اساس برای ما در کشور خنثی‌سازی تحریم است. خنثی‌سازی تحریم راه را برای رفع تحریم باز خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: مجموعه کار‌هایی که امروز در نمایشگاه دستاورد‌های ستاد اجرایی فرمان امام دیدم، یک نمونه مصداق عینی از این است که چگونه خنثی‌سازی تحریم را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث کرونا ببینید چگونه مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام در کمترین زمان ممکن بیشترین امکانات را فراهم کردند، افزود: از یک ماسک ساده تا امروز که موضوع اولین واکسن در حال تست نهایی است، نشان می‌دهد که اگر معتقد به فرهنگ خداباوری و سنت‌های الهی باشیم و همان باوری که انقلاب را به پیروزی رساند و همان باوری که در دفاع مقدس آن افتخارات را مردم و شهدا آفریدند، همراه داشته باشیم می‌توانیم اثر تحریم را خنثی کنیم.

در ادامه این مراسم محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری باید آنقدر قدرتمند و قوی شویم که طرف مقابل بفهمد راهی به جز تحمل وجودمان ندارد. خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی این اتفاق در مؤلفه‌های مختلفی رخ داده است و امروز می‌بینیم که حتی ترامپ هم حرف‌هایی که رئیس‌جمهور‌های قبلی امریکا مبنی بر گزینه نظامی می‌زدند نمی‌زد.

مخبر افزود: ما در مسائل نظامی قطعاً به نقطه بازدارندگی رسیده‌ایم و به لحاظ نفوذ منطقه‌ای بی‌نظیر در تاریخ هستیم، اما امروز در بحث اقتصاد و معیشت مردم آسیب پذیر هستیم، یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین کار‌هایی که باید در بودجه اتفاق بیفتد قطع وابستگی به نفت است درحالی‌که بودجه‌ای که داده شده تا ۴۳ درصد متکی به نفت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: نزدیک ۳۰۰شرکت دانش بنیان در طرح‌های ستاد مشارکت و پشتیبانی فعالیت دارند و در بحث کرونا همین شرکت‌های دانش بنیان کشور را نجات دادند و امروز هم واکسنی که در حال ساخت است، توسط همین شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

محمد مخبر خبر خوشی هم در خصوص آغاز فاز نخست تست انسانی «اولین واکسن ایرانی کرونا» از امروز داد و افزود: باتوجه به کسب مجوز وزارت بهداشت و طی مراحل موفق تست واکسن، از امروز ثبت‌نام افرادی که تمایل به مشارکت در مرحله تست نهایی واکسن ایرانی کرونا دارند آغاز می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندانی که شرایط سنی و جسمی لازم رادارند می‌توانند با مراجعه به سامانه ۴۰۳۰ دراین پروژه ملی ثبت‌نام کنند و با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

مخبر با بیان اینکه موضوع اصلی نجات جان انسان‌ها است، گفت: دولت، مجلس و همه دستگاه‌هایی که توان دارند و فکر می‌کنند که می‌توانند یک واکسن ایمن را تا ورود این واکسن به بازار تأمین کنند، موظف به انجام آن هستند. معنی کار ما این نیست که واردات انجام نشود، چراکه اگر یک واکسن ایمن در دنیا قابل تهیه است، حتماً باید وارد شود.

مخبر گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ آدم نیازمندی در کشور به دلیل مسائل مالی از این واکسن نتواند استفاده کند و بخشی را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار