کد خبر: 1032215
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
امیرعبداللهیان:
دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: مسلم است انتقام سخت ترور حاج قاسم سلیمانی نیازمند صبر و برنامه‌ریزی سخت‌تر است.
 
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حسین امیر عبداللهیان در نشست انتقام سخت و در آستانه سالگرد ترور آمریکایی سردار سلیمانی در پاسخ به سوالی درباره نقش مجلس درخصوص انتقام سخت به شهادت رساندن سردار سلیمانی و اینکه چگونه از ظرفیت‌های مجلس در این امر می‌توانیم استفاده کنیم، گفت: مجلس براساس جایگاه تقنینی و نظارتی که دارد به خوبی توانست از این ظرفیت‌ها استفاده کند و قطعاً از این جایگاه درآینده استفاده بهتری هم خواهد شد. اما آنچه مسلم است انتقام سخت نیازمند صبر است و نیازمند برنامه‌ریزی سخت‌تر.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی قاضی ویژه ای را برای رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی تعیین کرده‌اند و مقامات قضایی ما در سفر به کشور عراق توانسته‌اند مستنداتی در این خصوص جمع‌آوری کنند.

امیرعبداللهیان در ادامه افزود: دولت وظایفی دارد و اقداماتی خوبی را در حوزه حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه انجام داده است ولی هیچکدام از این‌ها در تراز جایگاه سردار سلیمانی نیست.

وی افزود: علاوه بر فضای حمایتی کامل مجلس در این موضوع، شخص دکتر قالیباف از همرزمان و دوستان نزدیک سردار سلیمانی هستند و انگیزه بسیار زیادی در این رابطه دارند.

دستار ویژه رییس مجلس با اشاره به نقش مجلس درخصوص انتقام سخت، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی قوه مقننه در حوزه قانونگذاری است و هرچه قوانین بازدارنده‌تری در این حوزه تصویب شود، کمتر شاهد اتفاقات ناگواری مثل آنچه که اخیراً در مورد شهید فخری‌زاده رخ داد، خواهیم بود.

وی تصریح کرد: وقتی خلا قانونی وجود داشته باشد دشمن از این خلاء استفاده می‌کند، همانطور که از شکاف‌های امنیتی استفاده می‌کند؛ از این منظر مجلس می‌تواند اقدامات بزرگی انجام دهد که همین امر در حال انجام است.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه کارهای زیادی در موضوع پیگیری ترور سردار سلیمانی انجام شده است، اظهار داشت: مجلس یازدهم در ۶ ماه گذشته با جدیت روی این موضوع تمرکز کرده است و کارهای زیاد انجام داده است، اما اینکه خروجی این کار در قالب یک ماده واحده خواهد بود و یا در قالب یک توصیه و یا دستور پیگیری، باید منتظر ماند. آنچه مسلم است اینکه هنوز انتظارات میلیونها عاشق و طرفدار حاج قاسم در سراسر جهان برآورده نشده است و نیاز به تلاش بیشتری است.

وی افزود: البته در مجلس گذشته هم به دلیل شخصیت بین المللی و ملی که سردار سلیمانی داشتند، یک اقدام در قالب طرح سه فوریتی انجام شده است اما موضوع انتقام سخت نیازمند صبر است و نیازمند برنامه‌ریزی سخت‌تر.

امیرعبداللهیان با اشاره به همراهی ژنرال‌های آمریکایی و دستگاه‌های امنیتی آمریکا و کاخ سفید با داعش، در عراق و سوریه، گفت: در زمان مذاکرات هسته‌ای از طریق سردار سلیمانی نکته‌ای به ما رسید تا به آقای دکترظریف در اثنای مذاکرات هسته‌ای برسانیم و ایشان هم به جان کری بگوید، این موضوع که در آن زمان چند هواپیمای لجستیک غول پیکر آمریکایی در فرودگاه موصل فرود آمده، فرماندهان آمریکایی با سران داعش دیدار داشتند و سلاح میان آنان رد و بدل شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس افزود: جان کری هم در نهایت یک جواب مبهم داد.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه کار مرکز راهبردی برهان در واقع تعمیق و واکاوی در حقایق، واقعیات ومستندات است، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی این بود که همیشه مستندات می‌خواست و نمی‌توانستید به ایشان تحلیل فضایی و غیر مستند بدهید.

وی در ادامه افزود: سردار همیشه این مطالبه را در موضوعات منطقه داشتند که جدیدترین مطالعات و میزگردهای اندیشکده هایی که در حوزه‌های مورد نظرشان وجود دارد را احصا کرده و در اختیار ایشان قرار گیرد یعنی بواقع أهل مطالعه مستمر بودند.

امیرعبدالهیان با اشاره به پشتکار و دقت نظر سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: ایشان همیشه در جلسات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با آمادگی و اطلاعات کافی حاضر می‌شدند و دقیق‌ترین مطالب را ارائه می‌دادند و نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری هایی که در آن جلسات اتخاذ می‌شد، داشتند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ده‌ها جلد دست نوشته دارد که قرار است در بنیاد حاج قاسم سلیمانی منتشر شود، اظهار داشت: با کمک دوستداران حاج قاسم و داوطلبانی که علاقمند هستند و از فعالیت‌های فرهنگی بنیاد حمایت می‌کنند، دست نوشته‌های سردار که برخی از آن بسیار منظم بوده و یادداشت‌های روزانه ایشان بوده است جمع آوری و قرار است منتشر شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در موضوع مبارزه با تروریسم عنوان کرد: پارلمان‌ها در مبارزه با تروریسم نقش بسیار مهمی دارند اما اساساً در پارلمان‌های جهان با فقر قانون در خصوص مبارزه با تروریسم مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: اما مشکل این است که برای مبارزه با تروریسم که امروز یک پدیده پیچیده در جهان است؛ نهادهای بین المللی با نگاه‌های خاص سیاسی و با اعمال فشار بر کنشگران در منطقه و جهان یک سری مقررات بین‌المللی را تدوین کرده‌اند و سعی می‌کنند با اسم‌های مختلف مانند مبارزه با پولشویی، مبارزه با قاچاق و یا مبارزه با تروریسم به همه جزئیات در داخل کشورها و حتی به محرمانه ترین اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل امور بین‌الملل گفت: گاهی برای جرایم تروریستی بزرگ وقتی قانونگذار می‌خواهد حکمی را صادر کند دستش بسته است و متناسب با جرم صورت گرفته نمی‌تواند مجازات تعیین کند.

دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل خاطرنشان کرد: مصوبات قانونی ما هنوز دچار ضعف‌هایی است که فکر می‌کنم یکی از کارهای مهمی که می‌توان با استفاده از ظرفیت بالای مجلس شورای اسلامی انجام داد.

وی در پایان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی عزیز و همه شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم و مدافعین سلامت، اظهار داشت: در اینجا جا دارد تا از شهید بزرگوار دانشمند فخری‌زاده یادی نماییم، شهید گرانقدری که در مسیر توسعه و گسترش مرزهای دانش هسته‌ای و دانش دفاعی کشور تلاش‌های ارزشمندی را به عمل آورد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار