کد خبر: 1032199
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از مشارکت هیأت‌های مذهبی در کمک‌رسانی به اقشار نیازمند جامعه در شرایط کرونا، گفت: هیأت‌های مذهبی در این ایام نشان دادند که فعالیت آنها تعطیل نشده و فقط شکل فعالیت آنها نسبت به موقعیت تغییر می‌کند.

محمدرضا پورمحمدی  در دیدار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با وی افزود: هیات‌های مذهبی همراهی بسیار خوبی در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کمک به نیازمندان در شرایط کرونا داشتند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، گفت: هر تصمیمی در خصوص برگزاری برنامه‌های مذهبی در استان باید با هماهنگی نماینده ولی فقیه و تصویب ستاد مقابله با کرونا صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان نیز گفت: خوشبختانه روند بیماری کرونا با کیفیت قابل توجهی رو به کاهش است و با اعمال محدودیت ها، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان از یکهزار و ۵۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر و تعداد فوتی ها از ۳۵ نفر به ۱۰ نفر در روز کاهش یافته است.

پورمحمدی اظهار کرد: این روند در عین حال که خوشحال کننده است، ولی باید مراقب بود تا پیک زمستانی رخ ندهد، زیرا کادر درمان به شدت خسته هستند.

وی افزود: با وجود واگیری شدید بیماری کرونا، خوشبختانه در تمام ۱۰ ماه گذشته آمادگی نسبی داشتیم و هرگز اتفاقی نیفتاده است که غافلگیر شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: در شرایط کرونا بحث رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمعات در تمامی بخش ها مطرح شد .

حجت الاسلام حسن شعبانی افزود: در این ایام هیات های مذهبی همکاری خوبی در راستای اجرای شیوه نامه های بهداشتی داشتند و در عین حال فعالیت های اجتماعی خود را پررنگ تر کردند.

وی ادامه داد: ۶۰ هیات فعال در تبریز در مرحله اول و دوم کرونا نزدیک به ۳۴ میلیارد تومان در طرح مواسات و کمک مومنانه کمک مالی کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها