کد خبر: 1032171
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
اعضای بدن مردی که به علت عارضه مغزی به مرگ مغزی مبتلا شده بود، به سه بیمار پیوند شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: مهدی حاتمی، ۴۶ ساله چند روز قبل در سلامت کامل راهی محل کارش در بازار میدان تره‌بار شد تا بار میوه را برای شمال مهیا کند و راهی سفر شود. هنوز چند دقیقه‌ای از رسیدن به محل کارش نگذشته بود که ناگهان حالش بد شد و بی‌حال روی زمین افتاد. همکاران مهدی که با این صحنه مواجه شدند، خیلی زود اورژانس را از ماجرا باخبر کردند.

مسعود برادر مهدی در شرح این ماجرا گفت: «من در خانه نشسته بودم که گفتند مهدی حالش بد شده و او را به بیمارستان امیرالمؤمنین منتقل کرده‌اند. نگران شدم و خیلی زود خودم را به بیمارستان رساندم. مهدی تا به آن روز هیچ مشکلی نداشت و این اتفاق خیلی غیرمنتظر روی داده بود. وقتی پزشک معاینات تکمیلی را انجام داد، سری به نشانه تأسف تکان داد و گفت که متأسفانه برادر شما از مدتی قبل دچار فشار خون بوده و همین موضوع باعث شده که یکی از رگ‌های مغزش دچار پارگی شود.»

وی افزود: «نمی‌توانستم حرف‌های پزشک را باور کنم، چطور ممکن بود برادرم که تا صبح آن روز هیچ مشکلی نداشت ناگهان به این اتفاق هولناک دچار شود. پزشکان در نهایت گفتند باید هرچه سریع‌تر او را به بیمارستانی که دارای اتاق آی‌سی‌یو است، منتقل کنیم. پیدا کردن بیمارستانی با اتاق آی‌سی‌یو، آن هم در شرایطی که تخت‌ها در اختیار بیماران کرونایی بود، تقریباً غیرممکن بود. بالا بودن هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی هم شرایط را برایمان سخت کرده بود تا اینکه بعد از کلی دوندگی از بیمارستان سینا اعلام شد یک تخت خالی در بخش آی‌سی‌یو مهیا شده است که دیگر معطل نکردیم و برادرم مهدی را به آنجا منتقل کردیم. با توجه به آزمایشات تکمیلی، پزشکان زنده ماندن او را چیزی شبیه معجزه می‌دانستند، اما با این حال نمی‌خواستم امیدم را از دست بدهم. البته این امیدواری ما زیاد طول نکشید و در آخرین روز‌های آذرماه امسال بود که پزشکان مرگ مغزی برادرم را اعلام کردند.»

اهدای عضو

با اعلام مرگ مغزی بیمار، حالا خانواده او باید تصمیم می‌گرفتند که با اهدای اعضای بدن او جان چند بیمار را از مرگ حتمی نجات دهند. برادر مهدی در این باره گفت: «وقتی در جریان ماجرای اهدای عضو قرار گرفتیم، به خاطر آوردم که برادرم بار‌ها گفته بود آرزویش این است اگر روزی دچار مرگ مغزی شد، حتماً اهدای عضو کنیم.»

نجات جان ۳ بیمار

دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره گفت: با رضایت خانواده مهدی، وی به اتاق عمل منتقل شد و با تلاش پزشکان متخصص، کلیه‌ها و کبد او به سه بیمار نیازمند اهدا شد. «
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار