کد خبر: 1032070
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کارشناس کالیبراسیون و ابزار دقیق شرکت فولاد مبارکه:
مجتبـی اکلیلی گفت: آزمایشگاه کالیبراسیون و گشتاور شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان آزمایشگاه استاندارد و مرجع در حوزۀ کالیبراسیون، در حال حاضر به‌دلیل جایگاه ویژۀ ملی در عرصۀ اندازه‌گیری و خدمات کالیبراسیون، علاوه‌بر نواحی داخلی فولاد مبارکه، به مشتریان بیرونی نیز که غالبا از شرکت‌های تولیدکننده‌اند، خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌کند.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،کارشناس کالیبراسیون و ابزار دقیق شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: آزمایشگاه‌های ابزار دقیق و کالیبراسیون شرکت فولاد مبارکه یکی از اولین آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت‌شده و همکار سازمان ملی استاندارد ایران به شمار می‌رود که از سال 1378 پروانۀ تأیید صلاحیت آزمایشگاهی اخذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد ملی و بین‌المـــللی 17025 ISO/IEC، در ســـال 1384، در زمینۀ سیستم مدیریت آزمایشگاه‌های کالیبراسیون و در دو بخش الزامات مدیریتی و فنی تدوین شده است گفت: به‌طور هم‌زمان آزمایشگاه کالیبراسیون فولاد مبارکه نیز به‌عنوان یکی از اولین آزمایشگاه‌های کالیبراسیون در سطح ایران موفق شد پروانۀ تأیید صلاحیت مبتنی بر استاندارد 17025 ISO/IEC را   از نظام تأیید صلاحیت ایران، وابسته به سازمان ملی استاندارد ایران، برای یک دورۀ سه‌ساله دریافت کند و پس از آن، به‌صورت پیوسته تاکنون موفق به تمدید این پروانه بر اساس الزامات فنی و مدیریتی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) گردیده است.

وی افزود: تا قبل از سال 1397، پروانۀ تأیید صلاحیت آزمایشگاه کالیبراسیون در حوزه‌های دما، فشار، الکتریکی و طول و ابعاد بود که با توجه به نیازهای فولاد مبارکه در زمینۀ کالیبراسیون گشتاور، آزمایشگاه کالیبراسیون به امکانات دقیق و به‌روزی ازجمله ترکمتر مرجع در گسترۀ N.m 30 تا N.m 1500مجهز شد تا جوابگوی نیازهای کالیبراسیون این شرکت باشد.

کارشناس کالیبراسیون و ابزار دقیق شرکت فولاد مبارکه دربارۀ اهمیت قابلیت‌های این آزمایشگاه گفت: هدف از ایجاد آزمایشگاه کالیبراسیون گشتاور گام برداشتن در مسیر تحقق اهداف عالیۀ سازمان بوده است. این اهداف شامل بهبود مستمر فعالیت‌ها و فرایندهای کاری، کسب رضایت مشتریان داخلی و خارجی و همچنین توسعۀ خدمات از طریق ایجاد یک محیط مبتنی بر یادگیری و نوآوری است.

اکلیلی در ادامه یادآور شد: در اسفندماه 1397 توسط ممیزان مجرب مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI)، وابسته به سازمان ملی استاندارد ایران، در دو بخش الزامات مدیریتی و فنی، با تمرکز بر مباحث تضمین کیفیت نتایج، صحه‌گذاری روش‌ها، سرویس و نگهداری وسایل اندازه‌گیری مرجع و کنترل میانی تجهیزات و مباحث مربوط به رضایت مشتریان انجام گرفت و کالیبراسیون گشتاورسنج‌ها نیز در پروانۀ تأیید صلاحیت آزمایشگاه اضافه شد.

وی با اشاره به فعالیت حال حاضر آزمایشگاه گشتاور به‌عنوان آزمایشگاه استاندارد و مرجع در حوزۀ کالیبراسیون تصریح کرد:  با افتخار می‌توان ادعا کرد که برخی از خدمات این آزمایشگاه به‌دلیل ویژگی‌های کیفی آن، در سطح ملی منحصربه‌فرد و بی‌نظیر است.

اکلیلی در ادامه ضمن اشاره به مزایای به‌دست‌آمده پس از راه‌اندازی آزمایشگاه گشتاور، از ایجاد امکان کالیبراسیون دستگاه‌های مرجع در این آزمایشگاه خبر داد و یادآور شد: افزایش دامنۀ کاربرد آزمایشگاه حاصل تلاش و همکاری کارکنان آزمایشگاه‌های ابزار دقیق و کالیبراسیون فولاد مبارکه و همچنین حمایت‌های مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، مدیریت بازرسی فنی، اتوماسیون و ابزار دقیق و   واحد تعمیرات ساختمانی مدیریت تعمیرات مرکزی است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر