کد خبر: 1032042
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
حجت‌الاسلام محمدحسین بلک با بیان اینکه ضروری است علاوه بر برنامه‌های مقطعی برنامه‌ریزی برای اقدامات مستمر در زمینه نهج البلاغه در دستور کار قرار گیرد، گفت: در این زمینه تشکیل موسسات مردم نهاد در زمینه ترویج فرهنگ نهج البلاغه را در دستور کار داریم و نمی‌خواهیم متوقف در فعالیت‌های ادارات شویم.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ، با اشاره به تشکیل نخستین جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت انتخاب شهر کاشان به عنوان اولین «پایتخت نهج البلاغه» در استان اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که این جلسه نخستین جلسه‌ای بود که با حضور آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و عباس رضایی استاندار اصفهان تشکیل شد.

وی افزود: اعضای این کارگروه که در مصوبه تعیین شده بود نیز در نخستین جلسه حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه ‌ای مقرر شده است هر دو سال یکبار یک شهرستان و یا یک استان به عنوان «پایتخت نهج البلاغه ایران» معرفی شوند، اضافه کرد: این امر در نخستین گام با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان کاشان سپرده شد.

وی با بیان اینکه عالمان، طلاب، اساتید و دانشمندان شهرستان کاشان از دیرباز در زمینه نهج البلاغه خدمات زیادی را ارائه کرده اند، افزود: این امر طی سده‌های مختلف ادامه داشته و آثار زیادی از آنها به جای مانده است ضمن اینکه موسسات خوبی در این زمینه در شهرستان کاشان فعال است.

حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه در جلسه اخیر ضمن تشکیل هسته مرکزی پیگیری اقدامات کارگروه پایتخت نهج البلاغه ایران مباحثی پیرامون برنامه‌های این مجموعه مطرح شد، ابراز داشت: در این جلسه سرفصل‌های مورد نظر به اطلاع اعضا رسانده شد و مقرر شد که جزئیات بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌ها در اولین فرصت تدوین و ارائه شود.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آمادگی خود را برای توسعه فعالیت‌ها با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی که وجود دارد اعلام کرد، گفت: از سوی دیگر پیشنهاد دادیم که با توجه به تخصصی بودن نهج البلاغه بررسی این کتاب جزء برنامه‌های اصلی حوزه علمیه نیز قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: ضروری است که بررسی و مدیریت  محتوای تولید شده در خصوص کتاب نهج البلاغه مورد ارزیابی مستمر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضروری است علاوه بر برنامه‌های مقطعی برنامه‌ریزی برای اقدامات مستمر در زمینه نهج البلاغه در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در این زمینه تشکیل موسسات مردم نهاد در زمینه ترویج فرهنگ نهج البلاغه را در دستور کار داریم و نمی‌خواهیم متوقف در فعالیت‌های ادارات شویم.

حجت‌الاسلام بلک تاکید کرد: امیدواریم در قالب‌های علمی، آموزشی، رسانه‌ای، فرهنگی و هنری بسترهای مناسبی برای استفاده از نهج‌البلاغه شکل بگیرد تا بتوانیم گسترش‌بخش اندیشه علوی در جهان باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار