کد خبر: 1032041
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان:
با هدف پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از باغ پرندگان اصفهان بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ دکتر شهرام موحدی مدیرکل و همراهان صبح روزگذشته با هدف پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بخش های مختلف باغ پرندگان اصفهان بازدید نمودند.

ابتدا مهندس سید رسول هاشمیان مدیر طرح ساماندهی ناژوان ضمن خیر مقدم به مدیرکل دامپزشکی استان و همراهان، گزارشی از مجموعه های موجود در منطقه ناژوان اصفهان نظیر باغ پرندگان، خزندگان، آبزیان و... ارائه و از حمایت ها و همراهی اداره کل دامپزشکی استان تشکر و قدردانی نمود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه حدود 24 سال از فعالیت باغ پرندگان اصفهان می گذرد تصریح کرد: در تمامی این سال ها تلاش شده است محیطی جذاب و سالم برای گردشگران فراهم گردد.

در ادامه دکتر عبدالرضا نبی نژاد متخصص بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و دامپزشک باغ پرندگان اصفهان گزارشی از نحوه مراقبت، بهداشت و سلامت پرندگان موجود در این مجموعه ارائه نمود.

سپس دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان ضمن خداقوت به مدیر و کارکنان طرح ساماندهی ناژوان، به اهمیت دامپزشکی در عرصه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: با توجه به وسعت و تنوع پرندگان موجود در باغ پرندگان اصفهان، نگهداری و ارتقاء این مجموعه حاصل تلاش، تفکر و انجام تحقیقات تخصصی تیم کارشناسی حاضر می باشد و تلاش آنان در جهت افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان شایسته تقدیر است.

دکتر موحدی طی این بازدید میدانی به موضوع پراهمیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان یک موضوع بین المللی پرداخت و بر رعایت حداکثری ضوابط امنیت زیستی همچون گذشته در مجموعه پاغ پرندگان با هدف پیشگیری از این بیماری مشترک بین انسان و دام تاکید نمود.

مدیرکل دامپزشکی استان به فصل مهاجرت پرندگان آزاد پرواز به سمت کشورمان اشاره و افزود: پرندگان وحشی و آبزی بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند می توانند ویروس‌ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را با خود جابه‌جا کنند.

وی تصریح کرد: به‌منظور پیشگیری از این بیماری لازم است از ورود پرندگان وحشی به محل نگهداری هر نوع طیور به جد جلوگیری گردد و در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری، گزارش آن بدون فوق وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اعلام شود.

دکتر موحدی با اشاره به اینکه خوشبختانه بیش از دو سال است هیچ موردی از بروز بیماری آنفلوانزای قوق حاد پرندگان در سطح استان اصفهان مشاهده نشده است، بر حفظ این دستاورد مهم بهداشتی در راستای صیانت از سلامت عمومی مردم و حفظ و حراست از صنعت طیور تاکید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مراقبت و پایش های لازم در سطح مرغداری ها، واحدهای طیور بومی و همچنین آبگیرها و سدها با توجه به خطر بالای انتشار بیماری در زیستگاه‌های پرندگان، از جمله اقدامات بسیار موثر در زمینه کنترل و مبارزه از این بیماری است که بصورت مداوم و مستمر توسط کارشناسان دامپزشکی  انجام می شود.

در پایان با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و دیگر کارشناسان نشست هم اندیشی پیرامون اجرای یک وبینار آموزشی در دی ماه سال جاری با موضوع بهداشت و سلامت پرندگان زینتی و خانگی ویژه عموم علاقه مندان با همکاری دوسویه، برگزار شد.

شایان ذکر است در این بازدید میدانی دکتر محمد کشتکار معاون سلامت، دکتر مصطفی کردآبادی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم، دکتر اردلان مظاهری مسئول آموزش، رسول زکیان مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان و دکتر علی اکبر وندایی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان، مدیرکل دامپزشکی استان را همراهی می نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر