کد خبر: 1031941
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز خبرداد
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: با ابلاغ و صدور مجوز وزارت نیرو، سهم استان البرز از منابع آب سطحی دو سد کرج و طالقان به دو برابر افزایش یافت.

ذوالفقار مهدی زاده گفت: با توجه به وابستگی حدود ۷۷ درصدی استان در بخش آب آشامیدنی به منابع آب سفره‌های زیرزمینی و ضعف و افت شدید این منابع به خاطر برداشت‌های طولانی مدت و بی رویه، لزوم افزوده شدن منابع سطحی به چرخه تولید و مصرف ضرورتی اجتناب ناپذیر بود.

وی ادامه داد: درهمین راستا با نظر مثبت وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجوز برداشت سالانه ۵۵ میلیون مترمکعب آب از سدهای کرج و طالقان صادر شد و به این ترتیب با توجه به اینکه سهم قبلی استان از منابع سطحی این دو سد هم ۵۵ میلیون متر مکعب بود، این میزان به ۱۱۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: برای استفاده از تخصیص‌های جدید از منابع سطحی برای شهرستان‌های کرج و فردیس که معادل ۳۰ میلیون متر مکعب درنظر گرفته شده، در سفر اخیر وزیر نیرو احداث بخش سوم تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج به ظرفیت ۱۶ میلیون متر مکعب درسال کلنگ زنی شد که پیش بینی می‌شود در سال آینده وارد مداربهره برداری شود. بنابراین با توجه به ظرفیت تصفیه خانه موجود، کل سهم تخصیص داده شده برای شهرستان‌های کرج و فردیس(۳۰ میلیون متر مکعب) در سال آتی قابل بهره برداری خواهد بود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، به منظور استفاده از تخصیص‌های آتی، احداث تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج به ظرفیت حداکثر ۵۰۰ لیتر برثانیه دردست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز اضافه کرد: به منظور استفاده از تخصیص ۲۰ میلیون متر مکعبی شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد هم آبفای استان مطالعات و طرح‌های لازم را انجام داده که با اجرایی شدن و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز توسط شرکت آب منطقه‌ای البرز این حجم تخصیص یافته نیز به مدار بهره برداری افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۵۲۰ حلقه چاه برای استفاده شرب استان البرز در مدار بهره برداری قرار دارد، تصریح کرد: با افزوده شدن منابع جدید آب تخصیص یافته به استان، در واقع معادل ۹۰ حلقه چاه به مدار بهره برداری افزوده خواهد شد که حدود ۲۰ درصد از کل چاه‌های موجود را شامل می‌شود و به این ترتیب با ورود این حجم از آب سطحی به چرخه مصرف، علاوه بر رفع مشکلات تامین آب وکمک به سفره های زیرزمینی، سطح کیفی آب نیز افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار