کد خبر: 1031904
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ۹ دی به عنوان رویداد تاریخی، نماد عزت، استقلال و بصیرت عمومی مردم ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه هماهنگی و بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با اشاره به یازدهمین سالگرد ایام الله حماسه ماندگار ۹ دی گفت: از فرصت بزرگداشت دهه بصیرت و حماسه نهم دی ماه، برای واکاوی و بررسی علمی توطئه‌های دشمنان و بصیرت مردم در مقابل آن‌ها، استفاده شود.

وی افزود: دهه بصیرت امسال به خاطر سالگرد شهادت سردار دل‌ها، هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، چهلم شهادت دانشمند فرهیخته شهید فخری زاده و سالگرد قیام خونین و تاریخ ساز ۱۹ دی سال ۵۶، با سال‌های گذشته متفاوت است.

وی با تاکید بر تبیین نقش رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران کشور، ادامه داد: در سال ۸۸ کانون‌های خارجی فتنه با محوریت آمریکا و رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در تلاش بودند انقلاب را از بین ببرند، اما هدایت، بصیرت بخشی و روشنگری آحاد جامعه توسط رهبر معظم انقلاب، توطئه‌ها را خنثی کرد که باید این موضوع به‌صورت علمی بررسی و تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه عوامل اصلی و گردانندگان فتنه در خارج از کشور بودند، گفت: برخی از عناصر داخلی با بی‌بصیرتی و اقداماتی نظیر تشکیل کمیته صیانت از انتخابات به دشمن کمک کردند، از این رو در کشور به اعتماد عمومی ضربه و آسیب زدند.

وی اضافه کرد: چهار دهه ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران و نقش آن‌ها در برابر فتنه‌ها و نقش امامین انقلاب در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، باید به‌صورت علمی تبیین شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی باید تبیین شود، افزود: نقش علمدار و سردار سرافراز در شکل گیری جبهه مقاومت، دفع فتنه‌های منطقه‌ای، نقش تروریسم دولتی آمریکا و همچنین علت اقبال مردم در تشیع میلیونی سردار سلیمانی که بزرگترین بدرقه جهانی بود، باید تبیین شود.

امام جمعه تبریز از هدف گیری پایگاه عین الاسد آمریکا را گوشمالی و مقدمه‌ای برای انتقام سخت از قاتلان سردار سلیمانی یاد کرد و گفت: باید شهدای ترور از جمله شهید سلیمانی و شهید هسته‌ای دکتر فرخی زاده را به جامعه، معرفی و انگیزه تروریسم دولتی آمریکا و صهیونیست را بررسی علمی واکاوی کنیم.

حجت الاسلام رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: برای بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت ۱۱۰ برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی در استان برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر