کد خبر: 1031852
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
دویچه وله فارسی چند روز پیش نوشت: «آیت‌الله محمود امجد، استاد حوزه علمیه، در سخنانی روح‌الله زم را «شهید مظلوم» خواند. امجد در ویدئویی روی اینستاگرام، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را مسئول خون همه آن‌هایی دانست که پس از ۸۸ در راه آزادی کشته شده‌اند. او در این پیام از خامنه‌ای خواست «توبه» کند و تغییر رویه دهد.»

ویدئوی منتشر شده از محمود امجد و توهین او به رهبری و دفاعش از یک جاسوس و آشوب طلب اعدامی باعث شد که موجی از اعتراض علیه او در فضای مجازی شکل بگیرد. این میان، دو واکنش از سوی دو چهره اصلاح‌طلب جالب توجه بود؛ اول عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات که در مطلبی کوتاه از تصمیمش برای کاری مشترک با آیت‌الله محمود امجد به دلیل حضور او در فرانسه نوشته: «ناگاه ایشان با سخنانى بسیار تند و ساختارشکن همه ما را بهت زده کردند. آیت‌الله خامنه‌اى رمز اقتدار و عزت ملى و سربلندى ملت و نظام جمهورى اسلامى ایران‌اند. مى‌توان خیرخواهانه از بسیارى از امور اجرایى و قضایى و مجلس و سپاه انتقاد کرد. اما ساختارشکنى و انکار انقلاب و نظام امر دیگرى است. به تعبیر امیرمؤمنان: لقد صرت جسرًا لمن حارب الله و رسوله.»

چهره دیگر که البته بیشتر در فضای مجازی معروفیتی دارد، محمدعلی آهنگران، فرزند صادق آهنگران است که در مطلبی، ابتدا به گذشته پرداخته و در مورد آیت‌الله امجد نوشته: «او بود که مرا با ولایت فقیه و شخص آیت‌الله خامنه‌ای آشنا کرد. از روز‌هایی که در مدرسه حجتیه قم با آقای خامنه‌ای رفیق و هم بحث بودند اصلاً خود ایشان به من گفت خامنه‌ای ذره‌ای منیت و دنیاطلبی در وجودش راه ندارد. اصلاً خودش به من می‌گفت دشمنان خامنه‌ای را لعنت می‌کند. از خود ایشان شنیدم که به نقل از مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت گفتند بهتر از آقای خامنه‌ای برای رهبری جمهوری اسلامی نداریم... روز ثبت نام در انتخابات خبرگان ۹۴ از خودش شنیدم که می‌گفت برای حمایت از رهبری وارد صحنه انتخابات شده است.»

و بعد می‌نویسد: «بعد از شهادت حاج قاسم خودش گفت این شهید امتیازش معنویت و روحانیت و محاسن اخلاقی‌اش بوده و هر کسی در تشییع جنازه‌اش شرکت کند ان‌شاء‌الله اهل نجات است! حال چه شده که به کسی که گرای ترور حاج قاسم را در آمدنیوز می‌داد و با الفاظ توهین‌آموز او را سردار کودک‌کش یا حاج «قایم» می‌خواند امنیت کشور را به خطر انداخت به بزرگان و علما و انسان‌های شریف جسارت و اهانت می‌کرد لقب شهید دهد؟! آیا اطلاق شهید به کسی که در توهین به امام خمینی و ارزش‌های انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکرد خروج از مسیر عدالت نیست؟...»

و بعد با تصریح آنکه دیگر این آیت‌الله امجد را نمی‌شناسد، می‌نویسد: «افسوس که در حضرت محمود امجد امروز بیش از آزادگی و حریت و معنویت و عدالت، تأثیرپذیری از عناصر ضد انقلاب و دشمنان بیمار دل جمهوری اسلامی می‌بینم آیت الله امجد دیروز برای من آیت خدا بود امروز، اما راه و نشان دیگری را شاهدم. مواضع جدید ایشان هر چند نه انعکاس آنچنانی در میان موافقان یافت نه در میان مخالفان، اما دل ما که سال‌ها او را آیتی از آیات حق می‌دیدیم سخت به درد آورد. افسوس صد هزار افسوس».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار